مروری بر فجیع ترین قتل های سال؛ جنایت های جنون آمیز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قتل و جنایت بخشی از واقعیت زندگی اجتماعی انسان است که هرگز نمی توان آمار آن را به صفر رساند. در سوی دیگر حوادث شیرین و خوشایند نیز رخ می دهد، ماجرا هایی مانند بخشش ها و گذشت ها یا یاری های نیکوکارانه، اما سال جاری نیز مانند هرسال دیگری شاهد بعضی جنایت های تلخ بودیم که نسبت به سایر قتل ها فجیع تر و دلخراش تر بود. پرونده این قتل ها اکنون در دستگاه قضائی در حال رسیدگی است. در ادامه چند نمونه از آن ها را مرور نموده ایم.

مروری بر فجیع ترین قتل های سال؛ جنایت های جنون آمیز

جنایت در باغ فیض

شرق در ادامه نوشت: مردی 38ساله روز 25 خرداد ماه در جنایتی هولناک به خانه پسرعمویش در باغ فیض رفت و علاوه بر پسرعموی خود همسر و فرزند او را نیز به قتل رساند. این مرد در اعترافاتش دلیل این جنایت را اختلاف اقتصادی و همچنین حسادت مطرح کرد.

متهم به قتل که در زمان بازپرسی اصرار داشت زودتر اعدام گردد، درباره جنایتش گفت: من برنامه قبلی برای قتل نداشتم و نمی خواستم زن و بچه پسرعمویم را بکشم. قرار بود آن روز صبح با کوروش برای سندزدن یک ملک به دفترخانه برویم. من بیماری ام اس دارم. آمپولم را زدم و به کوروش گفتم ساعت هشت صبح آماده باشد تا با هم برویم. ساعت 10 دقیقه به هشت جلوی در خانه او بودم. با دست دو ضربه کوچک به در زدم. انگار کوروش پشت در بود، سریع در را باز کرد.

همان طور که داشت پاشنه های کفشش را بالا می کشید، شروع به حرف زدن کرد و گفت می خواهد املاک موروثی اش را بفروشد و یک خانه در جردن و یک لکسوس بخرد. من همواره به کوروش حسادت می کردم. او وضع اقتصادی خوبی داشت و ثروتش بیش از 20 میلیارد تومان بود. یک هفته قبل تلویزیونی به مبلغ 60 میلیون تومان خریده بود.

همسرم هم مدام من را سرزنش می کرد که چرا تو مثل پسرخاله ات پول نداری؟ کوروش به غیر از آپارتمان هایی که در برج محل سکونتش داشت، یک خانه کلنگی و چند آپارتمان دیگر هم بعد از مرگ مادرش به ارث برده بود، اما مادر من هنوز زنده بود و پول های ارثیه پدری اش دست او بود.

من هر وقت می خواستم پول بگیرم، باید سراغ مادرم می رفتم، اما کوروش نیازی به این کار نداشت. با کوروش به سمت آسانسور رفتیم و در یک لحظه انگار تمام کینه و حسادتی که به کوروش داشتم، من را کور کرد. چاقویی را که در کیفم بود، بیرون آوردم و به گردن او ضربه زدم. نمی دانم من در را باز کردم یا کوروش، اما هر دو به داخل آپارتمان کوروش افتادیم. من به او چند ضربه زدم و در همین زمان دخترش وارد پذیرایی شد. بچه گریه می کرد.

نمی دانم بچه را چطوری کشتم. صدای همسرش از سمت اتاق خواب می آمد. او را هم با چاقو به قتل رساندم و از آپارتمان خارج شدم. این متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می برد و سال آینده باید در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه برود.

قتل 5 عضو یک خانواده

جنایت فجیع دیگر در تویسرکان به وقوع پیوست و پنج عضو یک خانواده به دست دو مرد افغان کشته شدند. تحقیقات درباره این جنایت از روز 24 آذرماه درپی ناپدیدشدن پنج عضو خانواده ای در روستای مرادآباد تویسرکان شروع شد. اعضای این خانواده یک گاوداری داشتند، اما کسی خبر نداشت چه سرنوشتی برایشان رقم خورده است تا اینکه ابتدا اجساد پدر و دختر خانواده در نزدیکی گاوداری آن ها پیدا شد. سپس کارآگاهان اجساد سه عضو دیگر خانواده شامل مادر و دو پسر را در چاهی 70متری که نزدیکی گاوداری بود، کشف کردند.

در حالی که ابتدا معلوم نبود این جنایت چرا و چگونه رقم خورده است، تعیین شد دو کارگر افغان برای این خانواده کار می کردند که بعد از این جنایت ناپدید شده اند. به این ترتیب آن ها تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه یک نفر در تهران و دیگری قبل از خروج از کشور در شرق ایران بازداشت شد. یکی از اعضای خانواده مقتولان درباره این جنایت شرح داده است: علیرضا، پسرعمویم، حدود 60 سال داشت و معلم بازنشسته بود.

او صاحب ملک عظیمی بود و در آن گاوداری و زمین کشاورزی داشت. او با همسرش، تک دخترش و دو پسرش زندگی می کرد. آن ها از حدود دو ماه قبل دو کارگر افغان استخدام نموده بودند که همان جا در اتاق کنار خانه شان با آن ها زندگی می کردند. کارگران مجرد بودند و سن و سال کمی داشتند؛ یکی حدود 18ساله و دیگری حدود 23ساله. ظاهرا قاتلان هنگامی که پسرعمویم خم شده بود و روی زمین کار می کرد، با بیل از پشت به سرش زده بودند. همان موقع دخترش که آنجا بود، این صحنه را دید و قصد فرار داشت که قاتلان تعقیبش کردند و او را هم با ضربه به سرش کشتند.

آن موقع همسر پسرعمویم و دو پسرش در خانه در حال استراحت بودند. همسر پسرعمویم زن سالخورده ای بود و به احتمال زیاد اول او به قتل رسیده و سپس پسر 15 ساله شان و در نهایت پسر عظیم تر. احتمالا پسر عظیم تر زیر کرسی خواب بوده که توانستند او را به قتل برسانند. چون او جثه عظیمی داشت و دو کارگر افغان که ریزنقش بودند، رودررو نمی توانستند حریف او شوند. حتی آثار خونی که روی دیوار داخلی خانه است، نشان می دهد که او را با ضربه چاقو به قتل رسانده اند.

تحقیقات پلیس از قاتلان فاش کرد پدر خانواده مقتولان چند روز قبل از حادثه خودروی تیبای خود را فروخته بود و مبلغی پول نقد در خانه داشت. متهمان با اطلاع از این موضوع نقشه سرقت مرگ بار را کشیدند و دست به جنایتی فجیع زدند. آن ها بعد از قتل پول ها و هشت کیلو زعفران را سرقت کردند و گریختند، اما عاقبت دستگیر شدند و به جرم شان اعتراف کردند. این متهمان نیز اکنون در زندان در انتظار محاکمه هستند.

جنایت در بلوار ابوذر

در جنایت فجیعی دیگر مردی سه عضو خانواده ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت که راز آن چند روز پیش فاش شد، یکی از دوستان متهم اصلی نیز شرکت داشت.

دختری به نام شقایق، پسر مورد علاقه خود به نام شایان را در جرمی تکاندهنده همراهی کرد و در نهایت خواهر، مادر و شوهر 22 ساله مادر شقایق به دست دوست شایان کشته شدند. متهم اصلی پرونده گفته است: قصد ما قتل نبود، فقط می خواستیم سرقت کنیم که شقایق و شایان هم بودند و با اصرار های من قانع شدند. نقشه این سرقت از حدود یک ماه قبل و وقتی به فکرم رسید که مادر شقایق به نام فریبا، جشن تولد گرفت.

من و شایان هم دعوت بودیم در آن مراسم طلا های فریبا را دیدم و در یک محاسبه ساده به این نتیجه رسیدم که حدود دو میلیارد تومان طلا دارد و اگر آن ها را سرقت کنیم، زندگی مان دگرگون می گردد. از همان موقع نقشه سرقت را طراحی کردم. تا اینکه یک شب قرار شد من برای کاری همراه شایان و شقایق به خانه فریبا بروم. غذا خریدیم و مسموم کردیم. شقایق و شایان با غذا های مسموم به خانه رفتند.

بعد از ساعتی شقایق در را برایم باز کرد. وقتی من داخل خانه رفتم، هنوز خانواده شقایق بیدار بودند و نمی شد سرقت را انجام داد. این بار من متادون و قرص خواب آور و مواد بی هوشی را داخل آب ریختم و به خواهر شقایق دادم. آن شب مست بودم و حال خوبی نداشتم، وقتی دیدم خواهر شقایق تقریبا از حال رفته و خوب نفس نمی کشد با سیم شارژر او را کشتم.

شقایق و شایان وقتی ماجرا را فهمیدند، اعتراض کردند، اما من آن ها را تهدید کردم که اگر به کسی حرفی بزنند، هر دو نفرشان را به قتل می رسانم. صبح وقتی شوهر فریبا می خواست خانه را ترک کند، او را هم به قتل رساندم، چون اگر زنده می ماند راز جنایت من فاش می شد. با گلدان کریستال چندین بار به سرش زدم و بعد جسد را به داخل حمام بردم.

حدود نیم ساعت بعد، فریبا را هم به قتل رساندم. در ادامه باید جسد ها را از بین می بردم تا کسی متوجه این جنایت نگردد، به همین دلیل سپس اسید تهیه کردم. جسد ها را داخل بشکه انداختم، اما بعد تصمیم گرفتم باغی اجاره و جنازه ها را آنجا دفن کنم. مشکل اصلی این بود که باید اجساد را پنج طبقه پایین می آوردم و احتمال داشت همسایه ها متوجه ماجرا بشوند. به همین دلیل نظرم عوض شد و تصمیم گرفتیم اجساد را بسوزانیم، اما قبل از این کار دستگیر شدیم.

قتل عروس جوان و مادرش

یکی دیگر از جنایات هولناک مربوط به پرونده قتل عروس جوان به نام مهرانا و مادرش در تایباد است. این دو نفر به دست برادران شوهر عروس جوان به کام مرگ کشانده شدند. شوهر مهرانا تابستان 98 در دریا غرق شده بود. پدر مهرانا شرح داده است: دخترم بعد از فوت شوهرش باید هنوز در خانه او می ماند تا مدت عده اش تمام گردد. همان وقت بود که فهمیدیم خانواده دامادم، علی، همسرم و مهرانا را مقصر غرق شدن علی می دانند.

می گفتند از میان آن همه مسافر فقط علی غرق شده است. اختلافات از همین جا شروع و به موضوعات اقتصادی هم کشیده شد. من شب حادثه برادر علی به نام ابراهیم را جلوی در خانه دخترم دیدم. من با او احوالپرسی کردم و بعد به خرید رفتم وقتی به خانه مهرانا برگشتم، کسی در را باز نمی کرد. با زحمت و با یاری یک عابر وارد خانه شدم و اجساد همسر و دخترم را در پذیرایی خانه دیدم. آن ها با چاقو کشته شده بودند. دو برادر علی به اتهام نقش داشتن در این قتل بازداشت و سپس یکی از آن ها با وثیقه آزاد شد و رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53636

به "مروری بر فجیع ترین قتل های سال؛ جنایت های جنون آمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر فجیع ترین قتل های سال؛ جنایت های جنون آمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید