رویکرد وزارت امورخارجه نسبت به آمریکا واقع بینانه تر شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن اشاره به تغییر رویکرد وزارت امور خارجه نسبت به آمریکا گفت: رویکرد وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به آمریکا و دولت های آن مقداری واقع بینانه تر شده است. سابق بر این دستگاه دیپلماسی به سیاست های آمریکا اعتماد می کرد و مسائل را تنها در دولت اخیر آن می دید ولی اخیراً به این نتیجه رسیده که آمریکایی ها چه دموکرات ها و چه جمهوری خواستار هر کدام که بر سر کار می آیند به دنبال آن هستند که با حفظ منافع ملی خود اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی در حد براندازی مدیریت نمایند.

رویکرد وزارت امورخارجه نسبت به آمریکا واقع بینانه تر شده است

وی اضافه کرد: سابق بعضی گمان می کردند که آمریکایی ها به فکر تغییر در ایران هستند اما امروز متوجه شده اند که آمریکا به دنبال براندازی است. امروز مسئولین دولت به این قطعیت رسیده اند و به بدعهدی آمریکایی ها واقع بینانه تر نگاه می نمایند. پیش از این در داخل کشور مقاومت هایی در خصوص یاری های ایران به جبهه مقاومت وجود داشت ولی امروز خود وزارت امور خارجه به صف مقاومت پیوسته است.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین اضافه کرد: البته ما زمان های طلایی را در این مدت از دست داده ایم تا بعضی در کشور به این باور برسند که با برجام نمی توان مسائل را حل کرد و میز مذاکره قبله آمال ما نیست. حال از آن جنبه که هرگاه از ضرر برگردیم، منفعت نموده ایم ما این تغییر موضع وزارت امور خارجه را به فال نیک می گیریم. این تجربه تلخ، سنگین و پرهزینه بود و انشاالله که از این تجربه عبرت بگیریم و کمتر به لبخند آمریکایی ها توجه کنیم.

وی ضمن اشاره به بعضی از هزینه های به دست آوردن این تجربه عدم اعتماد به آمریکایی ها گفت: در این بازه زمانی می توانستیم بسیاری از موضوعات هسته ای را پیش ببریم و به همین دلیل مذاکرات آن را متوقف کردیم.

کنعانی مقدم گفت: در موضوع اقتصاد هم دولت سعی کرد بر اساس این موضوع که تحریم ها برداشته خواهد شد، برنامه های مالی خود را پیش ببرد که عملاً این اتفاق نیفتاد و ما بسیاری از فرصت های مالی خود را از دست دادیم. امروز ما دچار نوعی جنگ مالی هستیم که به علت اعتماد بیش از اندازه به اقدامات آمریکا و اروپا بوده و هست. دولت اگر موضوع اقتصاد مقاومتی را اجرا نموده بود امروز جنگ مالی به داخل مرزهای ما کشیده نمی شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5064

به "رویکرد وزارت امورخارجه نسبت به آمریکا واقع بینانه تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد وزارت امورخارجه نسبت به آمریکا واقع بینانه تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید