رسیدگی به تخریب مسجد هفت درب در دستورکار دادگستری نهاده شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از ثبت پرونده تخریب مسجد هفت درب در دادسرا و رسیدگی ویژه به این پروده در دادگستری استان اطلاع داد.

رسیدگی به تخریب مسجد هفت درب در دستورکار دادگستری نهاده شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، وکیل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اتهامات شهردار منطقه ثامن مشهد در تخریب مسجد هفت درب اطلاع داد.

بر این اساس، در تخریب مسجد هفت درب، علاوه بر تخریب این مسجد، اتهاماتی مانند استنکاف از دستور قضایی، سوءاستفاده از موقعیت اداری، جعل و استفاده اسناد مجعول از اتهامات سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن مشهد در تخریب مسجد، عنوان شده است.

احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز پیش از این گفته بود که در مکاتبات اداری بین شهرداری و اداره کل اوقاف، شهرداری مشهد نظر مشاور طرح بافت اطراف حرم را کتمان نموده است و 12 مهرماه نظر مشاور طرح در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان رسیده و پس از آن و پیش از تخریب مسجد، از سوی اداره کل اوقاف به شهرداری اعلام شده بود که تخریب مسجد هفت درب مجوز شرعی ندارد.

احمدزاده اعلام نموده است که نظر مشاور طرح را از اداره کل اوقاف پنهان کردند و صورتجلسه نیز پیش از نظر مشاور بر اساس طرح مصوب در 13 مهرماه ثبت شده است و شماره اش هم رسمی نیست.

بیشتر بخوانید:

  • اختلاف نظر مسئولان درباره ذی نفعان بافت اطراف حرم رضوی / رویکرد کمیسیون عمران مجلس چیست؟
  • تشریح تخلفات شهرداری مشهد در بافت اطراف حرم رضوی
  • تغییرات جدید و مهم در بافت اطراف حرم / دست شهرداری مشهد از شرکت مسکن سازان ثامن کوتاه شد
  • تجمع مردم مشهد در اعتراض به تخریب مسجد هفت در / شهرداری به توافقات خود با مسئولان استانی هم عمل نکرد

محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز اعلام نموده است که پرونده تخریب مسجد هفت در در دادسرا ثبت شده و رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، شهرداری مشهد براساس توافقات اولیه با مسئولان استانی از یک سو، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی از سوی دیگر، موظف است پروژه های شهری در بافت اطراف حرم را که براساس طرح تفصیلی این بافت موسوم به طرح طاش در دست اجرا داشته، متوقف کند تا زمانی که مشاوران جدید، طرح خود را به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه نموده و این طرح به تصویب رسد. با این حال، شهرداری ثامن مشهد همزمان با روز اربعین حسینی و با استفاده از ایام تعطیلات عزاداری، اقدام به تخریب یکی از مساجد تاریخی منطقه نوغان در راستای اجرای طرح طاش کرد.

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44150

به "رسیدگی به تخریب مسجد هفت درب در دستورکار دادگستری نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به تخریب مسجد هفت درب در دستورکار دادگستری نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید