خبرنگاران استاندار گیلان:کارآفرینان شایسته حمایتند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رشت-خبرنگاران- استاندار گیلان خوداتکایی و استقلال را از مؤلفه های راهبردی اقتصاد مقاومتی و اهداف والای انقلاب اسلامی عنوان و اعلام نمود: کارآفرینانی که در زمان شیوع کرونا، به صورت هنرمندانه از مسائل عبور و اشتغال مجموعه تولیدی را حفظ کردند، شایسته حمایت هستند.

خبرنگاران استاندار گیلان:کارآفرینان شایسته حمایتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با اشاره به گزارشهایی مبنی بر معطلی بعضی از پفراینده های اعطای تسهیلات به کارآفرینان در شعب بانکی، کمیسیون هماهنگی بانک ها را مکلف به رسیدگی و شتاب در فرایند پرداخت قانونی آنان کرد.

استاندار گیلان با تأکید براینکه مدیران دستگاه ها باید پس از تعریف پروژه ها به صورت مستمر و شخصاً پیگیر فرایند اجرای آن باشند، گفت: بعضی از دستگاه ها همچون جهاد کشاورزی قابلیت چند وجهی دارند و باید در حوزه های مختلف، فعالانه عمل و پروژه های جدید تعریف نمایند.

وی با بیان اینکه بعضی از واحدهای فراوریی با همه دشواری های ناشی از کرونا توانستند میزان اشتغال خود را حفظ و تا حدودی بهبود بخشند، گفت: آن دسته از کارآفرینانی که در این مدت به صورت هنرمندانه از مسائل عبور و اشتغال مجموعه فراوریی را حفظ کردند، شایسته حمایت هستند.

دکتر زارع رونق حوزه نوغانداری طی سال های اخیر را قابل تقدیر دانست و بر ضرورت حمایت از طرح های پرورش کرم ابریشم و ابریشم کشی دارای قابلیت ایجاد درآمد و اشتغال تأکید کرد.

وی توجه به اسناد بالادستی، اشتغال و تأثیر پروژه ها در توسعه استان را جزء انتظارات خود از مدیران و فرمانداران در سال 1400 عنوان و توضیح داد: باتوجه به اینکه فرمانداران به عنوان ارکان اصلی شهرستان ها در تحقق پروژه ها نقش موثری دارند، باید قبل از تعریف هر پروژه ای، نظر فرمانداری دریافت گردد تا حین اجرا با مسائل محلی روبرو نگردند.

زارع با اشاره به اینکه پروژه های تعریف شده در سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی (نیپا) در سطح ملی و استانی قابل رصد و پیگیری است، اضافه کرد: دبیرخانه ستاد استانی و دستگاه های اجرایی تا انتها اسفند امسال موظف به مشخص تکلیف پروژه ها و جایگزینی آنها هستند.

وی گیلان را نخستین استان در اعلام پروژه های جهش فراوری پس از مشخص شعار راهبردی سال توسط رهبر معظم انقلاب عنوان و اظهار داشت: انتظار می رود در سال 1400 نیز شاهد تعریف پروژه های موثر و قابل تحقق در راستا توسعه استان باشیم.

زارع ، ساماندهی و بهسازی آب بندان ها را نیز یکی از پروژه های جامع در حوزه های کشاورزی، گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی دانست و با اشاره به برطرف بعضی موانع در راستا اجرای این طرح، اظهار کرد: فرمانداران از ظرفیت حدود 9 هزار هکتاری آب بندان ها در سال آینده برای تحقق یک جهش بهره ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز دهه فجر، اظهار کرد: همانطور که در طول چهار دهه گذشته این انقلاب از هرگونه توطئه دشمنان مصون مانده و راستا تعالی را سپری نموده؛ در ادامه نیز شکوفایی، بالندگی و رفاه اجتماعی محقق می گردد.

وی ستاد اقتصاد مقاومتی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی یعنی استقلال، خوداتکایی و کوشش برای عدم وابستگی به بیگانگان در هر زمینه ای دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به شایستگی بر این موضوع تأکید داشته اند و دولت تدبیر و امید نیز با برنامه های منسجم و در راستای تحقق شعارهای سال متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی، گام برداشته و پروژه های مطلوبی به ویژه در گیلان تعریف شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری این نکته که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از شاخص های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در انتها سال است، گفت: با رصد مستمر پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 99، برای اجرای آن دسته از طرح ها که قابلیت بهره برداری تا انتها سال را دارد، تسریع گردد.

در این جلسه هریک از اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن ارائه گزارش هایی از فرایند پیشرفت پروژه های دستگاه تحت مدیریت خود، طرح ها و پروژه های پیشنهادی قابل تحقق در سال 1400 را نیز معرفی کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50406

به "خبرنگاران استاندار گیلان:کارآفرینان شایسته حمایتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان:کارآفرینان شایسته حمایتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید