کوشش کنگره آمریکا برای پس دریافت اختیارات اعطا شده به رئیس جمهور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده به زودی آنالیز راهکارهایی برای بازپس دریافت اختیاراتی که قبلاً از سوی کنگره به رئیس جمهور آمریکا اعطا شده است را شروع خواهد نمود.

کوشش کنگره آمریکا برای پس دریافت اختیارات اعطا شده به رئیس جمهور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، جیم مک گاورن نماینده دموکرات ایالت ماساچوست و رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه اعلام نمود از هفته آینده این کمیته آنالیز های دقیق تری را برای یافتن راهکارهای بازپس دریافت اختیاراتی که در چند دهه گذشته از سوی کنگره به رؤسای جمهور آمریکا اعطا شده است، شروع خواهد نمود.

رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه ای در این خصوص گفت: برای چندین دهه، کنگره اختیارات خود در زمینه موضوعات اساسی مانند اعلان جنگ، قانونگذاری و اعمال قدرت تحت قانون ملی شرایط اضطراری را یکی پس از دیگری [به رؤسای جمهور] واگذار نموده است. این اتفاقات فارغ از اینکه کدام حزب کنترل کنگره را در دست داشته یا در کاخ سفید مستقر بوده، اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم اجازه دهیم که تصمیماتی که باید منحصراً با نظر کنگره و یا با همکاری بین نهادهای قانونگذاری و اجرایی اتخاذ شوند، به طور انحصاری از کاخ سفید بیرون بیایند.

در ماههای اخیر نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیاراتی که سال ها پیش از سوی کنگره به کاخ سفید اعطا شده، به شدت افزایش یافته است. چندی پیش مجلس نمایندگان و همچنین سنای آمریکا طرحی را برای محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به تصویب رساندند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23113

به "کوشش کنگره آمریکا برای پس دریافت اختیارات اعطا شده به رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کنگره آمریکا برای پس دریافت اختیارات اعطا شده به رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید