کوشش آمریکا برای نزدیک کردن فرایند ژنو و آستانه با هدف حل بحران سوریه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر دفاع آمریکا حمایت خود را از کوشش های بین المللی برای حل سیاسی بحران سوریه اعلام و به کوشش آمریکا برای نزدیک کردن فرایند ژنو و آستانه برای حل و فصل این بحران اشاره نمود.

کوشش آمریکا برای نزدیک کردن فرایند ژنو و آستانه با هدف حل بحران سوریه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه درباره امکان انتقال آنچه در مذاکرات آستانه آنالیز می گردد به ژنو صحبت زیادی کردم.

روسیه، ترکیه و ایران از چند ماه پیش مذاکراتی را در آستانه درباره توقف خشونت ها در سوریه به وسیله ایجاد مناطق کاهش تنش شروع نموده اند.

قرار است دور جدید مذاکرات آستانه نیز 28 نوامبر(7 آذر) برگزار گردد.

ماتیس که تور سفرهای اروپایی خود را از فنلاند شروع نموده، گفت: با فروکش کردن سریع قدرت داعش و از دست دادن مناطق تحت سیطره خود، اکنون باید بر شکست این گروه در مناطق و ممانعت از درگیری با کاهش شکاف میان نیروهای روسیه و آمریکا متمرکز شد.

اخیرا داعش در پی پیشروی ارتش سوریه و عراق بیشتر مناطق خود را در این دو کشور از دست داد و تنها بعضی از مناطق صحرایی در مرز عراق و سوریه در دست این گروه باقی مانده است.

قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی نشست مالی آسیایی در ویتنام با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود ملاقات و درباره حل بحران سوریه با او مصاحبه کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17775

به "کوشش آمریکا برای نزدیک کردن فرایند ژنو و آستانه با هدف حل بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای نزدیک کردن فرایند ژنو و آستانه با هدف حل بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید