آی وی وی نگران تکرار تیان آن من در هنگ کنگ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هنرمند چینی مخالف دولت پکن نگرانی خود را بابت تکرار واقعه میدان تیان آن من در هنگ کنگ ابراز داشت.

آی وی وی نگران تکرار تیان آن من در هنگ کنگ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آی وی وی، هنرمند معاصر چینی مخالف دولت پکن در مصاحبه ای گفت: فکر نمی کنم هرگونه پیش بینی در این باره خیلی سخت باشد. چین جامعه ای است که برای حفظ کنترل خودش هر چیزی را قربانی می نماید. در 1989، تمام دنیا ناظر بودند و تانک ها، دانشجویان را در یک راهپیمایی صلح آمیز زیر گرفتند.

این هشدار از سوی این هنرمند پس از دو ماه اعتراضاتی مطرح شده که هنگ کنگ را به شدت دچار مشکل نموده است. اگرچه بسیاری از تحلیلگران می گویند بعید است که چین به یک سرکوب تمام عیار علیه معترضان در این دولت شهر دست بزند.

این هنرمند مخالف دولت چین می گوید: در شروع این اعتراضات یعنی دو ماه قبل، من هشدار داده بودم که دولت پکن در نهایت و در صورتی که نتواند این اعتراضات را متوقف کند، از خشونت استفاده می نماید. راه دیگری وجود ندارد. آنها نمی توانند درباره این اوضاع تبادل نظر یا مذاکره نمایند، چون مهارتش را ندارند. تنها چیزی که آنها دارند، ارتش و پلیس است. آنچه که معترضان هنگ کنگی انجام می دهند، حق قطعی آنها است. آنها باید از سیستم یک کشور، دو سیستم دفاع نمایند. آنها نباید اجازه دهند که آزادی هنگ کنگ ناپدید گردد. تنها راهی که آنها می توانند انجامش دهند، این است که به این نبرد ادامه دهند.

آی وی وی همچنین گفت، شاهد اوضاعی است که روز به روز بدتر می گردد چون مردم خسته شده اند. پلیس از گاز اشک آور و باتوم استفاده می نماید. دانشجویان هنگ کنگی هرگز چنین تجربه ای نداشته اند. معترضان که بسیاری از آنها دانشجویان متولد دهه 1990 هستند، هرگز چنین وضعیتی را تجربه ننموده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11559

به "آی وی وی نگران تکرار تیان آن من در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی وی وی نگران تکرار تیان آن من در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید