کاهش 35 درصدی حجم آب سد یامچی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حجم آب مخزن سدیامچی سال جاری نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یافته است.

کاهش 35 درصدی حجم آب سد یامچی

به گزارش خبرنگاران اردبیل فیروز ندایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: به دلیل کاهش بارندگی ها در حوضه آبریز سد یامچی و گرم شدن زود هنگام دمای هوا، دبی آب ورودی به این سد سال جاری کاهش قابل توجهی داشته است وهم اکنون آب موجود در مخزن سد یامچی 28 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تا به امروز 46 میلیون متر مکعب آب ورودی به سد ثبت شده است، اظهار کرد: سال جاری آب ورودی به سد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت شرایط بهداشتی و افزایش مصارف آب شرب، برداشت آب از سد یامچی افزایش یافته به طوری که سال جاری مصرف آب شرب سد نسبت به پارسال 11 درصد افزایش داشته است.

ندایی بر لزوم برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب در بخش شرب تاکید نمود و از عموم شهروندان خواست با صرفه جویی و مصرف بهینه آب این شرکت را در خدمات رسانی بهتر و مناسب تر کمک نمایند.

سد یامچی اردبیل با حجم 82 میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب پایدار برای شهر های اردبیل و سرعین و مصارف کشاورزی احداث شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56843

به "کاهش 35 درصدی حجم آب سد یامچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 35 درصدی حجم آب سد یامچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید