شرایط کرونا در کردستان نگران کننده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه شرایط شهرستان های سنندج، بانه و سقز در راستای مبتلایان به کرونا بسیار نگران کننده است، گفت: در حال حاضر شرایط تمام شهرستان های استان قرمز و نارنجی است.

شرایط کرونا در کردستان نگران کننده است

فرزین رضاعی، امروز(12 مهرماه) در جلسه ستاد کرونا، با اشاره به اینکه اکنون 47 نفر بیمار مبتلابه کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 285 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان های استان، اضافه کرد: سنندج 127 نفر، سقز 37 نفر، مریوان 34 نفر، گروه 25 نفر بیجار: 20 نفر، کامیاران 20 نفر، دیواندره 5 نفر، بانه 16 نفر و دهگلان 1 نفر به کرونا مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از مرگ 4 بیمار در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و آمار فوت شدگان براثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا به امروز را 482 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 170 نفر در سنندج، 94 نفر در سقز،43 نفر در قروه،38 نفر در کامیاران،35نفر در بانه،34نفر در دیواندره،31 نفر در بیجار،27 نفر در مریوان و 10نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده اند.

رضاعی اعلام کرد: اگر به این فرایند پیش برود با شرایط سخت تر خردادماه قرار می گیریم و تعداد مرگ ومیر به کرونا بیشتر می گردد.

به گفته وی طبق شواهد و نتایج فعلی مبتلایان به کرونا، افراد جوان در استان نیز بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند و این یک هشدار جدی برای جوانانی است که از کنار این بیماری بی تفاوت می گذرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خواهان تعطیلی مدارس به مدت دو هفته و نماز آدینه شد و از فرمانداران شهرستان ها نیز درخواست کرد که در این راستا دانشگاه را حمایت نمایند.

رضاعی با اشاره به اینکه شرایط شهرستان های سنندج، بانه و سقز در راستای مبتلایان به کرونا بسیار نگران نماینده است، اضافه کرد: در حال حاضر شرایط تمام شهرستان های استان قرمز و نارنجی است.

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با توجه به آمار، شیب افزایشی بیماران کرونا در کشور از اوایل اسفند تا به امروز بسیار تند است.

وی اضافه کرد: استان کردستان به میزان بروز به ازای صد هزار نفر شرایط مناسبی دارد اما در طول این چند هفته میزان بروز افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: استان کردستان نسبت به استان های دیگر از پیک دوم در خردادماه تا به امروز به خوبی توانسته این ایپدمی را کنترل و مرگ ومیر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

قادری ذکر کرد: در آبان ماه انتظار اپیدمی شدیدتر را داریم در این راستا افزایش قرنطینه خانگی، افزایش ظرفیت تست، هشدارها را تشدید و افراد را به رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه می کنیم.

وی ادامه داد: محدودیت ها در این جهت بسیار مهم است چراکه یک بیمار مبتلا به کرونا به راحتی می تواند 15 نفر را مبتلا کند، در پاساژها، ادارات و اصناف باید محدودیت اعمال گردد که شاهد افزایش مبتلایان به کرونا نباشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین خواهان عدم برگزاری مهمانی ها، تجمعات، عروسی و عزا شد.

قادری گفت: اگر بسیاری از پاساژها ازجمله شهرستان بانه محدودیت ها را رعایت نکند به ناچار بسیاری از مغازه ها را پلمب می کنیم.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان، نیز در این جلسه گفت: 17 مدرسه استان به صورت مجازی آموزش ها را برگزار می نمایند.

وی اعلام کرد: در هفته اول بازگشایی مدارس 90 درصد از دانش آموزان در کلاس حضور داشتند، اما در حال حاضر تنها 20 درصد از دانش آموزان یعنی در هر کلاس 6 نفر حضور دارند و در مناطق روستایی 80 درصد از دانش آموزان حضوری آموزش می بینند.

قربانی ادامه داد: نباید از کلمه تعطیلی مدارس استفاده کرد چراکه مدارس کاملاً در فضای مجازی به صورت غیرحضوری برگزار می گردد.

محمد دره وزمی، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با توجه به اینکه مراجعین کافه ها بیشتر افراد جوانی هستند که متأسفانه از ماسک استفاده نمی نمایند و موجب تشدید کرونا می شوند نسبت به تعطیلی آن ها اقدام می گردد.

لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از فرمانداران شهرستان ها درخواست تعطیلی مدارس و به صورت غیر حضوری را داشتند و همچنین برای کاهش مبتلایان به کرونا در صدد تعطیلی کافه ها و رستوران ها شدند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41494

به "شرایط کرونا در کردستان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در کردستان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید