شناسنامه دار کردن فرش کرمان، کتاب فرش راور به چاپ می رسد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سید مهدی طبیب زاده شنبه شب در مراسم شب فرش کرمان بیان داشت: وقتی پیشکسوتان را می بینم متوجه می شوم فرش کرمان محصولی ناشناخته نیست و شهرت جهانی دارد و در ضرب المثل ها به آن اشاره شده است.

شناسنامه دار کردن فرش کرمان، کتاب فرش راور به چاپ می رسد

وی اضافه نمود: مشکلاتی در صنعت فرش کرمان وجود دارد و گذشته فرش بر کسی پوشیده نیست؛ اوج قدرت، محبوبیت و شهرت در گذشته وجود داشته امیدواریم که برگردیم به رونق فرش کرمان زیرا فرش کرمان شهرتی دارد که زبانزد همه است.

رئیس اتاق کرمان گفت: گذشته فرش بر کسی پوشیده نیست و در این رابطه اقداماتی که صورت گرفته آسیب شناسی شده مطالعات بسکمک در خصوص این که چرا صنعت فرش حال خوبی ندارد و به رویکردی رسیدیم که احیای صنعت فرش با روش هایی جدید را در پی دارد.

وی اضافه نمود: با کوشش زیاد سرمایه ای که داشت از بین می رفت را آسیب شناسی نموده و به راهکارهایی رسیدیم که بر اساس آن اقدام کردیم اما این زنجیره کامل نبود حلقه های پیوسته فرش را ساماندهی کردیم تا بهتر بتوانیم رونق و شکوفایی مجدد فرش را ببینیم.

طلیب زاده گفت: تا حد امکان فراوری نمایندگان فرش را زیر یک سقف جمع کردیم و از صنعت و روش های نوین صنعت فرش غافل نشدیم در طراحی ها و بازاریابی با استفاده از نیروی جوانان رونق صنعت فرش را در دستور کار داریم.

وی گفت: کوشش می کنیم با تلفیق نوگرایی، تجربه گذشتگان و شناسنامه دار کردن فرش کرمان این مهم را به انجام برسانیم.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: کتاب فرش راور در شرف چاپ است همچنین مسابقه نقاشی در زمینه فرش کرمان برگزار کردیم که در این راستا 80 نفر نقاشی هایشان را ارسال کردند که از نفرات برتر در این هفته تجلیل خواهد شد.

وی بیان داشت: ما دست کمک به سوی مسئولان استانداری دراز می کنیم که پیشکسوتان ما را تنها نگذارند و کمک نمایند تا به زمان رونق فرش کرمان برگردیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3475

به "شناسنامه دار کردن فرش کرمان، کتاب فرش راور به چاپ می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسنامه دار کردن فرش کرمان، کتاب فرش راور به چاپ می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید