روبیکون 392؛ اولین جیپ رانگلر 8 سیلندر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نسخه ای از جیپ رانگلر با پیشرانه همی V8 فراوری می گردد. روبیکون 392، موتور 6/4 لیتر مشابه دوج چلنجر R/T دارد و 4/5 ثانیه بعد از آغاز حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد.

روبیکون 392؛ اولین جیپ رانگلر 8 سیلندر

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، رونمایی از نسل تازه فورد برونکو، کرایسلر و جنرال موتورز را به تکاپو انداخت؛ چراکه هجوم مردم آمریکا برای پیش خرید برونکو، مسلما بر فروش محصولات مختلف جیپ، شورولت و GMC تاثیرگزار خواهد بود.

به فاصله چندهفته بعد از معرفی برونکو، مدیران جیپ اعلام کردند، پیشرانه V8 تنفس طبیعی از نوع همی (Hemi) برای رانگلر ارائه خواهد شد. جیپ رانگلر 40 سال سابقه فراوری دارد و علاقه مندان این محصول، هرگز حق انتخاب موتور V8 نداشتند. گروه خودروسازی کرایسلر، مالک برند جیپ، یکی از برترین فراوریکنندگان پیشرانه های پرحجم و قدرتمند جهان است؛ اما به دلایل مختلف، قوای محرک موجود در محصولات دوج را روی رانگلر نصب نمی نماید.

جیپ رانگلر، برخلاف گرندچروکی، یک شاسی بلند پهن پیکر محسوب نمی گردد. این محصول، فضای کافی برای جاسازی یک پیشرانه حجیم ندارد و البته از نظر کاربرد در شرایط واقعی هم، متفاوت از دیگر فراوریات کرایسلر است. خریدار رانگلر، در پی شتاب گیری سریع و رانندگی در سرعت بالاتر از 200 کیلومتربرساعت نیست؛ بلکه تجهیزات مناسب رانندگی در جهتهای سخت خارج جاده را می پسندد.

روبیکون 392، تازهترین محصول از سری رانگلر است. حجم پیشرانه این خودرو، 6/4 لیتر (392 اینچ مکعب) خواهد بود تا قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 635 نیوتن متر را بدون استفاده از توربوشارژ یا سوپرشارژ تأمین کند. چنین تجهیزاتی، سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت 4/5 ثانیه برای روبیکون 392 فراهم خواهد نمود که عملکردی بی همتا در تاریخ فراوری رانگلر است.

امکانات جالبی در روبیکون 392 وجود دارد که معمولا در خودروهای اسپرت و سوپراسپرت دیده می گردد؛ مثل پدال تعویض دنده پشت فرمان، اگزوزهای ویژه با قابلیت تنظیم صدا و حالت رانندگی لانچ برای شتاب گیری از حالت سکون. این خودرو در مقایسه با رانگلر استاندارد، 5 سانتی متر ارتفاع کف از سطح بیشتری دارد و می تواند از شیب هایی با زاویه تندتر، بالا یا پایین برود. ترمزهای ویژه، سیستم تعلیق با فنرهایی از برند فوکس، تایرهای 33 اینچ با چرخ های 17 اینچ و تزئینات اضافی هم، امکانات خاص روبیکون 392 هستند.

روبیکون 392، به لطف سیستم هیدروگاید (Hydro-Guide air intake) که رطوبت موجود در هوای ورودی به موتور را در چند مرحله حذف می نماید، برای رانندگی در جهت آبی تا عمق 81 سانتی متر کارایی خواهد داشت. جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته این خودرو هم متفاوت از رانگلر استاندارد است تا تعویض دنده با نسبت پایین برای حرکت آرام در جهتهای سخت را ضمن کنترل گشتاور ممکن کند. این فناوری، در سراشیبی های تند، نوعی ترمز هوشمند و بسیار قوی برای روبیکون 392 خواهد بود.

قیمت نهایی جیپ رانگلر V8 هنوز اعلام نشده است. براساس شرایط بازار آمریکا و نوع تجهیزات موجود در روبیکون 392، این خودرو احتمالا 50 تا 60 هزار دلار قیمت خواهد داشت. هم اکنون، مدل پایه از رانگلر 4در با پیشرانه 285 اسب بخار، 32 هزار دلار قیمت دارد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62699

به "روبیکون 392؛ اولین جیپ رانگلر 8 سیلندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبیکون 392؛ اولین جیپ رانگلر 8 سیلندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید