دولت از نمایشگاه های فرهنگی حمایت می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محمدمهدی اسماعیلی، در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع دستی و فرهنگی به خبرنگار خبرنگاران گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستعد هستیم که صنایع دستی را توسعه دهیم. این جنس نمایشگاه ها در سطح ملی و استانی اتفاق مثبتی است و در ادامه باید به ارائه آثار در نمایشگاه های بین المللی بپردازیم.

دولت از نمایشگاه های فرهنگی حمایت می نماید

وی ادامه داد: بازدید کوتاهی از غرفه ها داشتم اما درمجموع معتقدم اگر این زمینه ها تقویت گردد، شکوفایی جدی در صنایع فرهنگی رخ می دهد. صنایع دستی و این قبیل کارهای فرهنگی جزو مشاغلی هستند که با هزینه کمتری نسبت به دیگر مشاغل ایجاد شده و با توجه به اینکه بر ذوق و هنر هنرمندان پایدار شده، از دیگر مشاغل صنعتی متمایز است. دولت به جد از نمایشگاه های فرهنگی حمایت می نماید. ضمن اینکه این نمایشگاه نیز فضایی برای هنرمندان محسوب می گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: هویت جدیدی برای این کسب وکارهای فرهنگی در نظر گرفتیم. اینکه موسسات فرهنگی ثبت گردد و از تسهیلات حمایتی که در قانون برای آن ها پیش بینی شده بهره مند شوند؛ ازجمله اقدامات مثبت است. امیدوارم این تدابیر در سال های آینده تقویت گردد. بسیاری از عزیزانی که در نمایشگاه غرفه داشتند، هنر و سنت های فرهنگی قدیمی را که در معرض از بین رفتن بودند، احیا کردند و محصولات خوبی از سنت های ایرانی ارائه دادند. امیدوارم همکاران من بیشتر این بخش از حوزه فرهنگ و هنر را دنبال نمایند و اهالی فرهنگ هم بیشتر از این فضا بهره مند شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 90378

به "دولت از نمایشگاه های فرهنگی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت از نمایشگاه های فرهنگی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید