آدینه به خرید؛تخفیفی متفاوت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تب آدینه به خرید امروزه به سرتاسر جهان راه یافته است. پس از ورود آن به خاور دور و کشور های مسلمان، ایران نیز در سال 1394 به این جنبش جهانی خرید پیوست، اما با پرداخت چه بهایی؟ در ادامه به فراگیر شدن تب حراآدینه (آدینه به خرید) در ایران می پردازیم.

آدینه به خرید؛تخفیفی متفاوت

شاید عبارت بلک به معنای سیاه چندان خوشایند نباشد. اما با بومی سازی های اجرا شده، می دانیم آدینه به خرید یا همان حراآدینه در بامیلو، به معنای یک روز پرمنفعت خرید و یک حراجی عظیم است.

تخفیفی متفاوت

در اوایل دههۀ 60 میلادی، حسابداران همواره فردای روز عید شکرگزاری، حساب های خود را مشکی رنگ می دیدند. این روز سرشروع موج سود و خریدهای پیش از عید به حساب می آمد. از این رو، بین خود آن راآدینه به خرید به معنای آدینه {جوهر} مشکی نام گذاری کردند.

کسانی که آن عبارت را شنیده بودند، مفهومی یکسان در ذهنشان تداعی می شد:

فرصتی طلایی برای خرید کردن

سرتاسر دنیا

آدینه به خرید به طور رسمی در اوایل دهۀ 90 از آمریکا شروع شد اما این جنبش خرید و تخفیف در آمریکا نماند. چین کهن (با عنوان روز مجرد ها)، کانادا، انگلستان، فرانسه، هند، آلمان، استرالیا، اتریش، آفریقای جنوبی، امارات و پاکستان تنها تعدادی از کشور هایی بودند که به این جنبش پیوستند.

تاریخچه آدینه به خرید

10 نکته جالب در خصوص جناب آدینه به خرید

حراآدینه 95 در برابر آدینه به خرید 2016

تب آدینه به خرید در ایران

فروشگاه های حقیقی و مجازی در ایران تا پیش از سال 1394 به فکر پیوستن به جنبش دنیای آدینه به خرید نبودند. سنت این حراجی عظیم به مرور در کشور ما جا افتاد. بازار اینترنتی بامیلو اولین آدینه به خرید ایران را در پنجم و ششم آذر ماه 1394 برگزار کرد. ایرانیان برای اولین بار طعم یک تخفیف بسیار ویژه را چشیدند.

بازخورد اولین آدینه به خرید در ایران

بدون شک، آدینه به خرید برای کسی که یک آیفون 6 به ارزش 2.400.000 هزار تومان را به قیمت 1.900.000 هزار تومان خریده، تجربۀ خوشی بود. اما محدودیت این کالاها به مزاج بیشتر کاربران خوش نیامد. این باور نادرست، که همگی در آدینه به خرید می توانند این کالاها را به ثبت برسانند؛ موجب رنجش بسیاری شد.

حراآدینه 95، دومین آدینه به خرید ایران

پس از یک سال تجربه در برگزاری آدینه به خرید به صورت آنلاین، بامیلو این بار آدینه به خرید را با نام حراآدینه برگزار کرد. امتیاز دومین آدینه به خرید ایران، اطلاع رسانی پیروز و آگاهی بیشتر برای مشتریان بود. بر محدودیت تعداد این کالاهای تخفیف بسیار ویژه تأکید بیشتری شد.

چرا آدینه به خرید؟

کوشش های گسترده ای برای بومی سازی این سنت دنیای خرید در داخل کشور صورت گرفت. با این وجود بعضی فروشگاه ها و پایگاه های اطلاع رسانی داخلی، حراآدینه 95 را تقلیدی از فرهنگ های بیگانه دانستند. بعضی با پرسیدن پرسش چرا آدینه به خرید؟ و برگزاری رویداد های مشابه در فصل بهار، ورود این رویداد به کشورمان را به چالش کشیدند. به باور این عده، همگام بودن با یک سنت بین المللی بی فایده بود. آن ها هم زمان بودن این رویداد با کشور های دیگر دنیا را امری پوچ می دیدند.

دانه ای که پس از سه سال میوه داد

پس از سه سال بومی سازی از سوی بامیلو، امروزه کمتر کسی در ایران آدینه به خرید را رویدادی بیگانه می داند. حتی کسانی که آن را تقلیدی از فرهنگ های بیگانه می دانستند نیز به این جنبش پیوسته و قصد برگزاری آن را برای مشتریان خود دارند. امروزه تمام فروشگاه های ایرانی به عظیم شدن و فراگیری بهتر این جنبش دنیای در ایران یاری می نمایند. آدینه به خرید سوم در ایران، بهترین اتفاقی است که برای فروشندگان و خریداران خواهد افتاد. حراجی عظیمی که در آن هر دو طرف برنده هستند.

سومین آدینه به خرید در ایران : حراآدینه 1396 بامیلو

پس از پیروزیت های حراآدینه در دو سال پیشین، بامیلو به عنوان بنیان گذار آدینه به خرید در ایران، برای سومین سال متوالی اقدام به برگزاری حراآدینه کرده است. حراآدینه 96 در روز های سوم و چهارم آذر ماه اتفاق می افتد. حراآدینه سال جاری با حمایت ایرانسل و هم زمان با سایر کشور های دنیا شروع می گردد. شرکت خدمات ارتباطاتی ایرانسل، عظیمترین اپراتور دیتای ایران، حامی اصلی حراآدینه 1396 خواهد بود. در کنار ایرانسل، اسنپ، اسنپ فود، اسکانو و پین تا پین نیز بامیلو را در این رویداد عظیم همراهی می نمایند. بدین ترتیب، ایرانیان برای سومین سال متوالی شانس شرکت در این رویداد دنیای و خریدن کالاهایی با تخفیف بسیار ویژه (Doorbusters) را به دست می آورند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28802

به "آدینه به خرید؛تخفیفی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدینه به خرید؛تخفیفی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید