اودین (Odin) جدیدترین موس جهان بدون احتیاج به ترک پد (Track-pad)

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اودین جدیدترین موس جهان است که توانست سرمایه لازم برای فراوری را در وبسایت کیک استارتر به خود جذب کند. با اودین جدیدترین موس جهان آشنا شوید.

اودین (Odin) جدیدترین موس جهان بدون احتیاج به ترک پد (Track-pad)

ترک پد (Trackpad) چیست؟

ترک پد (Trackpad)، تاچ پد یا موس پد دستگاهی است که عموما در لپ تاپ ها و نوت بوک ها دیده می شود. این دستگاه دارای کلیدهایی است که مانند یک موس عمل می کنند. همچنین، برخی از انواع تاچ پدها می توانند اشاره های کاربران را نیز درک کنند. بسیاری از ترک پدها دارای کلید روشن و خاموش نیز هستند و به این شکل می توان آن ها را روشن یا خاموش کرد.

معرفی اودین (Odin)، جدیدترین موس جهان

اگر نمی خواهید برای استفاده از کامپیوترها بهترک پد فیزیکی آنها وابسته باشید و یا همچنان با آن ها برای کار کردن راحت نیستید و بهره گیری از موسهایسنتی هم برایتان خوش آیند نیست، می توانید به سراغ جدیدترین موس جهان، Odin بروید. یک موس لیزری که لیزرش را همچون پروژکتور روی میزمی تاباند .

قبلا کیبوردهای لیزری گوناگونی فراوری و به بازار عرضه شدهبودند، ولی تیم سازنده Odin اعلامنموده که محصولشان نخستین موس لیزری در نوع خود می باشد. ایده ای که جذاب به نظرمی آید، به شرطی که با همراه داشتن سر بریده یکی از شخصیت های فیلم Transformers مسئله ای نداشته باشید .

چنین موسی به هیچ عنوان حس استفاده از ابزار های معمول را القانمی کند، اما با وجود اینکه انگار از دل فیلم های تخیلی بیرون آمده است. طبق آزمایش هایصورت گرفته می شود گفت که این موس لیزری جدید قادر است تجربه کاربری خوبی را عرضه کند.

موس Odin در آغازتحت عنوان پروژه ای روی سایت کیک استارتر معرفی شد و پیروز شد سرمایه مورد نیازخود را جمع آوری نماید و قرار می باشد که ماه آینده به مرحله فراوری برسد. البتههنوز هم روی کیک استارتر می شود آن را پیش خرید نمود. (وبسایت کیک استارتر محلی است که انسان های نوآور و خلاق می توانند با سرمایه گذاران ارتباط برقرار نموده و ایده های خود را عملی کنند. (www.kickstarter.com))

تیم سازنده معتقد است به علت پایین تر بودن زاویه مچ دست درهنگام بهره گیری این موس فشار بر روی این قسمت بدن کاهش پیدا نموده است و احتمالابتلا به آرتروز مچ دست کم تر می شود.

در کل بهره دریافت از چنین موسی با راحتی بیشتری نسبت به نمونه های فیزیکی همراه می باشد، تاخیر دستگاه کم است و برای استفاده فقط به یک سطح صافنیاز است تا ترک پد مجازی نور لیزر خود را بر روی آن بتاباند.

البته به کمبودهایی هم می توان اشاره کرد، به عنوان مثال نمی توان مساحت ترک پد مجازی را تغییر داد و رنگ لیزر آن هم فقط قرمز است؛آن هم درصورتی که 3 رنگمختلف برای سر رباتی قابل انتخاب می باشد، مسئله مذکور در شرایطی که کاربر بخواهداز موس روی سطوح قرمز رنگ بهره گیرد می تواند مشکل ساز شود و امید است که در نسخه های آینده این محصول این مورد برطرف شود .

منبع: سایت Be6

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: setare.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26688

به "اودین (Odin) جدیدترین موس جهان بدون احتیاج به ترک پد (Track-pad)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اودین (Odin) جدیدترین موس جهان بدون احتیاج به ترک پد (Track-pad)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید