شروع به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/گلستان در مراسمی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی چندین کشور، استاندار گلستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمع زیادی از مردم، سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان شروع به کار کرد.

شروع به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: گلستان نگارستان ایران، سرزمین آبشارها، پایتخت اکوتوریسم ایران و رنگین کمان اقوام است که امروز به دلیل چنین ظرفیت هایی توانسته به عنوان مقصد گردشگری معرفی گردد.

ابراهیم کریمی با اشاره به حضور 20 گروه موسیقی سنتی و آئینی در جشنواره، توضیح داد: در این جشنواره سال جاری 200 غرفه در بخش های صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر و روستاهای هدف گردشگری برپا شده است.

وی اعلام کرد: استان گلستان به واسطه ظرفیت های بالا مقصد گردشگران بوده و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی یادآور ریشه های مشترک اقوام مختلف در جغرافیای ایران زمین است که می تواند منشاء وحدت و دوستی اقوام مختلف در جغرافیای ایران باشد.

هادی حق شناس ادامه داد: این جشنواره ها فرصت مناسبی است تا بتوانیم به آداب، سنت و فرهنگ های مختلف بپردازیم. همچنین این جشنواره همچنین فرصت بی نظیری برای کشورهایی است که بخشی از اقوام ما در کشور آنها و بخشی از اقوام آنها در کشور ما ساکن هستند.

وی گفت: ششم آبان ماه سالجاری ایران با عضویت در اتحادیه مالی اوراسیا، می تواند با تعرفه نزدیک به صفر 360 قلم کالا را صادر و 500 قلم کالا را از 5 کشور عضو اوراسیا وارد کند.

استاندار گلستان اعلام کرد: در استان گلستان 92 نوع محصول زراعی در بخش کشاورزی فراوری می گردد که عمدتا مازاد بر مصرف است و عضویت در اتحادیه اوراسیا فرصت بی نظری برای صادارات این محصولات است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم، گفت: استان گلستان در بخش میراث فرهنگی سه ثبت دنیای داشته است. ثبت دنیای جنگل های هیرکانی، برگ زرینی در حوزه آثار ثبتی دنیای این استان به شمار می آید.

پویا محمودیان اعلام کرد: جاذبه های طبیعی وگردشگری منحصر به فرد و صنایع دستی گلستان، این استان را به یک استان استراتژیک تبدیل نموده است.

وی اضافه نمود: امروز شروع سیزدهمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین است و این جشنواره ابزاری برای نشان دادن تمامی توانمندی ها و ظرفیت های بی نظیر استان گلستان است.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: این جشنواره ها از نظر ترویج و آگاهی بخشی و همچنین از نظر مالی برای ذی نفعان بخش های مختلف جشنواره حائز اهمیت است.

محمودی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران سومین کشور دنیا از لحاظ تنوع فراوریات صنایع دستی و اولین کشور دنیا و رکوردار از لحاظ ثبت شهر و روستای دنیای تعداد با 8 شهر و دو روستا است.

15 سفیر، کاردار و رایزن فرهنگی از کشورهای آسیایی و اروپایی در جشنواره حضور یافتند.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاههای بین المللی استان گلستان دایر خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17564

به "شروع به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید