جلسه با وزیر برای آنالیز وضعیت داروی بیماران سرطانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، بشیر خالقی، در مورد اعتراض انجمن رادیولوژی و انکولوژی ایران به قرار نگرفتن دستگاه های پرتودرمانی در لیست ارز دولتی، گفت: بی تردید انجام شیمی درمانی بعد از عمل جراحی برای مبتلایان به سرطان ضروری بوده و بعد از آن هم رادیوتراپی و پرتو درمانی در یک ریل درمانی قرار دارند که نباید در این روند تاخیری ایجاد گردد.

جلسه با وزیر برای آنالیز وضعیت داروی بیماران سرطانی

وی ادامه داد: هم اکنون جای سوال دارد که چرا تخصیص ارز دولتی برای تامین دارو و تجهیزات مورد احتیاج بیماران سرطانی به منظور طی این فرآیند درمانی از قبل پیش بینی نگردیده است، ضمن اینکه این بیماران برای پرداخت فرانشیز درمانی رادیوتراپی هم با مشکل روبرو هستند، چه رسد به اینکه بخواهند هزینه های آن را به صورت آزاد پرداخت نمایند.

خالقی گفت: افزایش نرخ خدمات هم مشکلاتی را برای بیماران مبتلا به سرطان و خانواده هایشان ایجاد نموده و موجی از نارضایتی را در بین آنها ایجاد خواهد نمود، بنابراین موضوع عدم تخصیص ارز دولتی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مراحل درمان بیماران سرطانی موضوع جدیدی بوده که هفته گذشته خبرساز گردیده و قطعا از طریق کمیسیون پیگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اینکه بیماران مبتلا به سرطان با مشکلی در روند درمان روبرو نشوند، تاجایی که امکان دارد باید از طریق فراوریات داخلی احتیاج این بخش رفع گردد، چرا که بروز مشکلاتی در زمینه واردات دارو با وجود تحریم ها امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین باید تا حد امکان با افزایش فراوریات داخلی مانع از بروز مشکل برای این بیماران شویم.

خالقی یادآور شد: اگر امکان فراوری دارو و تجهیزات مورد احتیاج بیماران سرطانی در داخل وجود نداشته باشد، باید به دنبال راهکاری برای تامین احتیاج این بخش باشیم تا این شائبه ایجاد نگردد که دارویی برای درمان این بیماران وجود ندارد و آرامش روحی آنها را تحت شعاع قرار ندهد.

وی در واکنش به صحبت های رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران مبنی بر اینکه مسئولین کشور بشنوند اگر به دلیل کمبود دارو یا نبود برند خارجی اتفاقی برای بیماران بیفتد، آنها مسئول هستند؛ چون به احتمال زیاد برخی داروهای داخلی مشابه، عوارض خواهند داشت، یا دستگاه های رادیوتراپی نمی توانند جواب تمام بیماران را بدهند، توضیح داد: ما نمی توانیم با تصور اینکه داروهای داخلی کیفیت داروهای خارجی را ندارند، بر فراوری هر نوع دارو در داخل کشور خط بطلان بکشیم و خط فراوری دارو را ببندیم، ضمن اینکه تصمیم گیری در این مورد احتیاجمند اظهارنظر تعداد بیشتری از کارشناسان و متخصصان امر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در انتها از آنالیز مشکلات ایجادگردیده پیرامون وضعیت بازار دارو و تجهیزات پزشکی در نشست روز دوشنبه این کمیسیون با حضور وزیر بهداشت اطلاع داد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 261

به "جلسه با وزیر برای آنالیز وضعیت داروی بیماران سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه با وزیر برای آنالیز وضعیت داروی بیماران سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید