توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در سال آینده، قول تسریع در رسیدگی به درخواست شرکت های حوزه سلامت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت فراوری محصولات دانش بنیان فناوری سلامت، از هماهنگی هایی با سازمان هایی همچون سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی در زمینه تسریع صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و گفت: بر اساس اعلام سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سال آینده توسعه بازار شرکت های دانش بنیان بیشتر خواهد شد.

توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در سال آینده، قول تسریع در رسیدگی به درخواست شرکت های حوزه سلامت

حسین وطن پور در گفت وگو با خبرنگاران ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت فراوری محصولات دانش بنیان فناوری سلامت پرداخت و شرح داد: تعداد شرکت های ثبت شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 3 هزار و 700 مورد است که از این میان هزار و 200 شرکت دانش بنیان مربوط به حوزه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات 450 شرکت در این حوزه روانه بازار شده است، گفت: بالغ بر 4 هزار محصول سلامت را به وسیله شرکت های دانش بنیان، فراوری و عرضه نموده ایم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اضافه نمود: تعداد 63 الی 64 شرکت در حوزه صادرات فعال هستند و توانسته اند محصولات خود را در سطح بین المللی عرضه نمایند.

وطن پور با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به طور میانگین تنها 20 درصد وابستگی ارزی دارند، یادآور شد: بر این اساس تحریم ها نمی تواند تأثیر زیادی بر فراوری محصولات دانش بنیان داشته باشد؛ وزارت بهداشت برای شرکت ها بازارسازی نموده و با توجه به آنکه محصولات آن ها از سوی بیمارستان ها و شرکت های داخلی خریداری می گردد، شرکت های فوق نقش پررنگی را در اقتصاد کشور ایفا می نمایند.

وی در مورد سیاست های بودجه ای سال 98 گفت: وضعیت نهایی بودجه سال آینده هنوز تعیین نشده، اما همان طور که از سوی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، این وزارت خانه حمایت جدی از شرکت ها و محصولات دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت در همین زمینه به برگزاری جلسات بین دفتر توسعه فناوری سلامت با بخش امور بازرگانی و مالی وزارت بهداشت اشاره و تأکید کرد: سال آینده توسعه بازار شرکت های دانش بنیان بیشتر خواهد شد.

وطن پور تشریح کرد: خیلی از این شرکت ها در مراکز رشد دانشگاه ها مستقرند. بعضی از آن ها در مرحله رشد بوده و تعداد زیادی دانش بنیان شده اند. آن ها می توانند 3 الی 5 سال در این مراکز مستقر باشند؛ بعد به پارک های علم و فناوری منتقل شده و از امکانات و تسهیلات آن ها استفاده نمایند.

وی با تأکید بر این که سرعت عرضه محصولات دانش بنیان به مراتب بیشتر از سرعت مراکز صدور مجوز برای شرکت هاست، اظهار کرد: بدین ترتیب صفی از شرکت ها در سازمان غذا و دارو یا اداره کل تجهیزات پزشکی، برای اخذ مجوز تشکیل می گردد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اضافه نمود: با توجه به آنکه محصولات شرکت های فوق با سلامت سر و کار داشته و در صورت ایراد داشتن می تواند جان مردم را به خطر بیاندازد، بنابراین امکان اینکه به مراکز فوق برای صدور مجوز فشار بیاوریم یا بعضی مراحل صدور مجوز را حذف کنیم، وجود ندارد.

وطن پور اعلام کرد: طی هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی اجرا شده، بنا شد تا این مراکز سرعت خود را در رسیدگی به درخواست ها افزایش دهند که در این خصوص همکاری خوبی داشته اند.

وی در خاتمه یکی از مسائل شرکت های صادرنماینده در شرایط تحریمی را انتقال ارز به داخل و دشواری جابه جایی های بانکی عنوان نمود و شرح داد: با توجه به احتیاج این شرکت ها به ارز، وابستگی آن ها به ارز دولتی کمتر خواهد بود که از این نظر هم نقش مؤثری در اقتصاد کشور خواهند داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4298

به "توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در سال آینده، قول تسریع در رسیدگی به درخواست شرکت های حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در سال آینده، قول تسریع در رسیدگی به درخواست شرکت های حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید