3 فیلم مستند گردشکری تکاب از شبکه استانی پخش می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، امیر مطلوبی، در این خصوص گفت: این فیلم های مستند با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و صدا و سیمای مرکز استان تهیه شده و تلاشی مضاعف در راستای معرفی جاذبه های گردشگری تکاب به شمار می رود.

3 فیلم مستند گردشکری تکاب از شبکه استانی پخش می گردد

وی اضافه کرد: مستند آباقاخان که به معرفی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و زوایای تاریخی و کهن این محوطه باستانی می پردازد، روز دوم فروردین روی آنتن شبکه استانی آذربایجان غربی خواهد رفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تکاب اضافه کرد: کوه میان تهی زندان سلیمان که اولین اثر طبیعی ثبت ملی آذربایجان غربی به شمار می رود، موضوع دومین فیلم مستند گردشگری تکاب است که روز سوم فروردین از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و درمانی مجموعه چشمه های آبگرم روستای هدف گردشگری قینرجه از توابع بخش تخت سلیمان، فیلم مستندی تهیه شده که در روز پنجم فروردین میزبان خانه های مردم آذربایجان غربی خواهد بود.

مطلوبی با بیان اینکه این فیلم های مستند ساعت 20:15 دقیقه شب از سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می گردد، مطرح کرد: سال جاری برای معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی پنج فیلم مستند تهیه و فراوری شده که سه فیلم مربوط به اماکن تاریخی و گردشگری تکاب است.

مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 82 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.

به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5727

به "3 فیلم مستند گردشکری تکاب از شبکه استانی پخش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 فیلم مستند گردشکری تکاب از شبکه استانی پخش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید