25 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور توسط عشایر تامین می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، شاپور علایی مقدم صبح دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته فقط آبرسانی به عشایر مورد توجه قرار می گرفت، اظهار کرد: در سال های اخیر صندلی عشایر در تأمین مایحتاج اولویت دار جامعه به ویژه گوشت قرمز محرز شده است.

25 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور توسط عشایر تامین می گردد

قائم مقام سازمان امور عشایر بیان نمود: حکم دائمی استفاده از یک واحد درصد ورودی صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش برای تکمیل زنجیره فراوری گوشت قرمز را در برنامه ششم توسعه دریافت کردیم. علایی مقدم اضافه نمود: با توجه به شرایط کشور و نقش این قشر در تامین امنیت و توسعه پایدار، برنامه ریزی هایی برای توجه به جامعه عشایر علاوه بر جامعه شهری و روستایی اجرا شده است. وی با اشاره به نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در حال حاضر از 160 میلیون هکتار مساحت ایران در 150 میلیون هکتار فعالیت کشاورزی انجام می گردد. قائم مقام سازمان عشایر گفت: از این میزان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای 84 میلیون هکتار پروانه صادر نموده یا مدیریت می نماید.

علایی مقدم گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در بیش از 59 درصد مساحت جغرافیایی کشور ساکن هستند. وی اظهار کرد: امروزه خشکسالی ها تبعات زیادی به بار آورده اما قشر عشایر از گذشته در امتداد و افق اقلیم حرکت نموده و خود را با شرایط آب و هوایی وفق داده است. قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه طول راه های عشایری کشور بیش از 60 هزار کیلومتر است، بیان نمود: امروز از 860 هزار تن گوشت قرمز مورد احتیاج کشور 190 هزار تن آن توسط عشایر فراوری می گردد. علایی مقدم ادامه داد: 25 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور توسط عشایر تامین می گردد و هر نفر عشایر گوشت قرمز مورد احتیاج 16 نفر را تامین می نماید. وی بیان نمود: 35 درصد فراوری صنایع دستی، 40 درصد فرش صادراتی، 450 هزار تن لبنیات و فرآورده های لبنی توسط عشایر کشور صورت می گیرد. قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در گذشته 72 درصد زندگی عشایر وابسته به دام و مرتع بود، اضافه نمود: برای تنوع بخشی به شغل های عشایری در برنامه ششم توسعه 17 مرتبه کلمه عشایر آمده است. علایی مقدم گفت: استان خراسان جنوبی توانست از سال گذشته تاکنون 40 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر جذب و در میزان جذب تسهیلات و تشکیل پرونده های ایجاد شده مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: طی سال های 96 و 97 880 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری ایران پرداخت شده است. در این آیین حسین حسین پور به عنوان مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی معرفی گردید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3975

به "25 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور توسط عشایر تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد گوشت قرمز مورد احتیاج کشور توسط عشایر تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید