185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه رفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تورج بنیادی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: از 185 هزار و 744 هکتار از اراضی کشاورزی استان؛ 98 هزار و 151 هکتار گندم دیم و 47 هزار و 545 هکتار گندم آبی، 24 هزار و 126 هکتار جو آبی و 7 هزار و 167 هکتار جو دیم است.

185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه رفت

وی اضافه نمود: همچنین 7 هزار و 555 هکتار کلزا، حدود 500 هکتار علوفه و 700 هکتار حبوبات پاییزه در این میزان اراضی کشاورزی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به برنامه های در دست اقدام این مدیریت با توجه به آغاز فصل زراعی بهاره اشاره نمود و گفت : سهمیه های ابلاغی سطوح کشت و نظارت بر اجرای دقیق آنها و همچنین پایش مراقبتهای زراعی در مرحله داشت به شهرستانهای تابعه اعلام شده است.

بنیادی افزود : با همراهی اکیپ کارشاسی مستقر در ستاد سازمان و شهرستانها و همچنین کارشناسان پهنه و با تشکیل شبکه اطلاع رسانی منسجم بین کلیه همکاران در کوشش هستیم تا تجربیات و نکات فنی و کلیدی کارشناسی در اسرع وقت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی منتقل گردد.

وی یاد آور شد : با توجه به شرایط خاص گیاهان زراعی و احتیاج به مراقبتهای ویژه در مرحل داشت از جمله؛ کنترل مبارزه با آفات، بیماریها و علفهای هرز می توان نسبت به افزایش عملکرد و فراوری د محصولات کشاورزی اقدام کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد : هدف سازمان جهاد کشاورزی استان با مجموعه تیم کارشناسی؛ پایداری در کشاورزی و فراوری بهینه محصولات زراعی و افزایش بهره وری در سطح مزارع کشاورزی استان است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4676

به "185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "185 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت محصولات پاییزه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید