کرمانی مقدم: وحید امیری؟من یک چیز دیگر بودم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایران ورزشی - مرتضی کرمانی مقدم یکی از بهترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس است که به اندازه فوتبال دلپذیرش او را باید به خاطر بی شیله پیله بودنش دوست داشت.با کرمانی درباره خط هافبک پرسپولیس و البته مسائل فنی این تیم گپ زدیم که می خوانید:

کرمانی مقدم: وحید امیری؟من یک چیز دیگر بودم

پرسپولیس 10 بازیکن در خط هافبک دارد که 4 تایشان باید بازی نمایند.یعنی ترافیک سنگینی در خط میانی وجود دارد.

بله هافبک زیاد داریم اما مهاجم نداریم.

دنبال مهاجم خارجی هستند.

حتما باید یک مهاجم خارجی بیاید.اگر می خواهیم قهرمانی ها را تکرار کنیم حتما باید مهاجم خوب خارجی بیاوریم.

البته جذب مهاجم خارجی ریسک هم دارد.

چرا ریسک دارد؟بروند بازیکن سرشناس و خوب بیاورند نه یکی مثل بودیمیر که من در این سن از او بهتر بودم.

بحث هزینه هم مطرح است.یعنی یک مهاجم 500 هزار دلاری با هزینه اسکان و رفت و آمدش بیش از 6 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه خواهد داشت.

بله دیگر اینها هست اما اینجا پرسپولیس است.یک تیم بزرگ که حتما باید این ریسک را انجام دهد.الان بازیکنان خوب خودمان 4-3 میلیارد پول می گیرند پس طبیعی است که به بازیکن خارجی اینقدر پول بدهیم.به نظر من برای خط حمله حتما باید بازیکن بگیریم تا تقویت گردد.حالا اگر هم خط هافبک شلوغ باشد مربی به تمرین نگاه می نماید و هر کس آماده تر باشد به میدان می رود.می گردد از سیستم چرخشی هم استفاده کرد.ما بازی های آسیایی و حذفی را هم داریم که بازیکنان در آن مسابقات به میدان می روند.

فکر می کنید کالدرون هم مثل برانکو با سیستم 2-4-4 بازی کند؟

من فکر می کنم برانکو که با یک مهاجم بازی می کرد.به نظر من سیستم تیم در زمان او 1-5-4 بود .فکر می کنم تیم برانکو با آنکه قهرمان می شد اما زیبا بازی نمی کرد و من خیلی کم دیدم که خوب بازی کند.یعنی بیشتر تعصب و غیرت بچه ها بود بخصوص در این فصل آخر که نفر هم کم داشتند.

یعنی بیشتر مالی بازی می کرد تا برنده گردد.

بله دیگر اما فکر نکنم این مربی اینطوری باشد.به نظر من پرسپولیس باید رو به جلو بازی کند و این مربی هم دنبال بازی رو به جلوست.پرسپولیس همواره یک تیم تهاجمی بوده و در دهه های 50 و 60 مردم از بازی هایش لذت می بردند.

گفته می گردد شاید عالیشاه یا امیری در مرکز خط میانی بازی نمایند.نظرتان چیست؟

فکر نمی کنم این اتفاق بیافتد.شاید مربی دارد امتحان می نماید.این مربی رو بجلو بای می نماید.قبلا تیم با دو تا هافبک دفاعی بازی می کرد اما الان از یک هافبک رو به جلو و رونده کنار هافبک دفاعی بهره می گیرد.این خیلی خوب است و نشان می دهد تیم تهاجمی تر شده .

از بین نفرات خط میانی فکر می کنید کدام شان در ترکیب اصلی باشند؟

وحید به نظر من می تواند رو به جلو کارکند چون یک بازیکن سرعتی و تکنیکی است.او می تواند کنار یک هافبک نفوذی و دفاعی جا بیافتد.

فرشاد احمدزاده چطور؟فکر می کنید بعد از بازگشت به پرسپولیس همان فرم سابق را داشته باشد؟

یکسری از بازیکنان هستند که از پرسپولیس بیرون می روند افت می نمایند اما یکسری هم فوتبال شان بهتر می گردد.من چون شرایط فرشاد را ندیده ام نمی توانم نظر بدهم.

به نظرتان حاشیه هایی که پیرامون او وجود دارد و دلخوری طرفداران روی بازی اش تاثیر می گذارد؟

خب این دیگر هنر مربی است که این مسائل را جمع کند ضمن اینکه طرفداران ما آنقدر شعور دارند که دوست دارند تیم شان نتیجه بگیرد.

درباره جوان های پرسپولیس چه نظری دارید.به نظر می رسد آنها برای رسیدن به لیست 20 نفره بازی ها هم کار خیلی سختی داشته باشند.

بله همین طور است این را بدانید هیچ مربی نمی آید در یک بازی از 11 بازیکن و در بازی بعد از 11 بازیکن دیگر استفاده کند.من شنیدم این مربی هم گفته یک تیم برای قهرمانی دارد و یک تیم برای آینده.خب طبیعی است که از آن نفرات تیم آینده کمتر استفاده کند.مطمئنا او از جوان ها استفاده می نماید اما خیلی کم و به مرور .

فکر می کنید کالدرون با پرسپولیس پیروز خواهد شد؟

این تیم تیمی است که اسکلت فصل قبلش را حفظ نموده وهمان نفرات سال های اخیر را دارد.به نظرم اگر در خط حمله تقویت گردد حتی می توانیم در آسیا مدعی باشیم .به نظرم در این شرایط هر مربی بیاید کارش راحت است.

اما توقع طرفداران هم بالاست.

شک نکنیند همین طور است اما ثبات ترکیب خیلی یاری می نماید تا دوباره پرسپولیس پیروز گردد.

راستی اخیرا در یک نظرسنجی تیم منتخب تاریخ پرسپولیس توسط طرفداران انتخاب شد.(بعد از خواندن اسامی یازده نفر ترکیب منتخب) فکر می کنید جای کدام بازیکن خالی است؟

خودم.البته اینقدر پرسپولیس بازیکن خوب داشته که باید سه تا تیم می چیدند چون نفرات زیادی هستند که جایشان در این تیم خالی است .البته این ترکیب هم بد نیست.

در بین بازیکنان چند فصل اخیر پرسپولیس کدام بازیکن را بیشتر شبیه خودتان جنگنده ، تکنیکی و قدرتی دیده اید؟

فکر می کنم یک مقدار علی کریمی را می دیدم که مثل من تکنیکی، سرعتی و قدرتی بود.مهرداد اولادی هم یک مقدار اینطوری بود.البته علی کریمی سرتر از من بود.

از بین بازیکنان چند سال اخیر وحید امیری به جز شرایط بدنی اش شبیه شما بازی نمی نماید؟

نه زیاد،من می جنگیدم اما وحید امیری سرعتی، تکنیکی و قدرتی است.من یک چیز دیگر بودم(به حالت شوخی).

11

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11011

به "کرمانی مقدم: وحید امیری؟من یک چیز دیگر بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانی مقدم: وحید امیری؟من یک چیز دیگر بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید