پیروی نکردن از دستورالعمل های مبارزه با ویروس کرونا ریشه های روانی دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همه کشورها به مردم شان توصیه کردند در خانه بمانند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند. در بعضی جوامع این دستورالعمل ها به خوبی رعایتمی گردد، اما در بعضی شهرها مردم به آن اعتنایی ندارند.

پیروی نکردن از دستورالعمل های مبارزه با ویروس کرونا ریشه های روانی دارد

این شرایط مختص یک کشور و شهر خاص نیست. در ایالات متحده بعضی ایالت ها در قرنطینه خانگی و رعایت دستورالعمل های مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیروز بودند و بعضی دیگر از ایالت ها مانند مین مردم توصیه های دولتی را جدی نگرفته و آن ها را رعایت نمی نمایند.

هنوز ساحل پوپام بیل در شبه جزیره فیپسبورگ پر از جمعیت است و مردم در ساحل یا پارک قدم می زنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی نمایند.

این شرایط فقط در امریکا دیده نمی شود؛ شهرهای مختلف اروپا شاهد صحنه های دوگانه و متضاد است. در یک شهر مردم خودشان را از هرگونه پیاده روی، دویدن، قدم زدن در خیابان، بیرون رفتن از خانه و مراجعه به مراکز تفریحی و گردشگری منع کردند ولی در شهری دیگر مردم به سبک زندگی جدید عادت ننموده و هنوز عادت های قدیمی خود را ترک نکردند.

چرا مردم با دستورات جلوگیری از شیوع کروناویروس مخالفت نموده و آن ها را رعایت نمی نمایند؟ روان شناسان به این شرایط یا احساس ناامیدی واکنش روانی (psychological reactance) می گویند.

مردم احساس می نمایند آزادی شان تهدید شده

دکتر کریستین سلبی، یکی از روان شناسان مطرح امریکایی درباره این موضوع می گوید: دقیقا مثل این است که با یک کودک سروکار دارید که باید مسواک بزند. یک بار به او می گویید مسواک زرد یا آبی را می خواهی و یک بار به او می گویید باید مسواک بزند و انتخاب دیگری ندارد.

این روان شناس می گوید همه مردم جهان با بیماری خطرناک COVID-19 روبرو هستند ولی بعضی از مردم نمی خواهند از دستورات عمومی و اجباری دولت ها یا مراکز پیشگیری از شیوع این بیماری پیروی نمایند.

دکتر کریستین سلبی می گوید مردم وقتی احساس می نمایند آزادی آن ها محدود یا سلب شده است؛ در موقعیت شورش و مخالفت می فرایند. امریکایی همواره آزادی های زیادی داشتند و اکنون وقتی به آن ها گفته می شود تجمع نکنید یا از آب و هوای خوب لذت نبرید؛ آزادی آن ها تهدید شده است.

بسیاری از پارک ها و سواحل امریکا هنوز طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و مردم در اجتماع های چندنفره کنار یکدیگر هستند. بعضی کارشناسان این افراد را باهوش یا کودن می خوانند در حالی که لزوما به عقل و انتخاب ارادی آن ها برنمی شود و ریشه های روانی دارد.

از سوی دیگر، بعضی از کارشناسان می گویند اطلاعات درست و دقیقی به مردم داده نشده است یا اینکه مردم از روش های مناسب تری در جریان شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته اند که چنین شرایطی را شاهد هستند.

دولت نمی خواهد آزادی مردم را بگیرد یا آن ها را به زور وادار به انجام کاری کند. همه مردم جهان در یک شرایط مشابه هستند و انتخاب دیگری هم وجود ندارد.

کماکان همه توصیه می نمایند در خانه بمانید و از اجتماع های چند نفره حتی در پارکینگ خانه یا پارک ها و ساحل ها پرهیز کنید.

منبع

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28094

به "پیروی نکردن از دستورالعمل های مبارزه با ویروس کرونا ریشه های روانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروی نکردن از دستورالعمل های مبارزه با ویروس کرونا ریشه های روانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید