پاکستان: فرایند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پاکستان بار دیگر با گره زدن مسئله خروج پناهندگان افغانستان به همکاری اش در فرایند صلح این کشور گفت که این فرایند باید شامل طرحی برای خروج پناهندگان از پاکستان باشد.

پاکستان: فرایند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نماینده پاکستان در کنفرانس تقویت اجماع برای صلح به میزبانی افغانستان گفت که توافق آمریکا و طالبان فرصتی تاریخی را بوجود آورده که سران کابل باید از آن استفاده نمایند و با همکاری یکدیگر برای دستیابی به یک توافق سیاسی جامع و فراگیر کوشش نمایند.

پاکستان در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که فرایند آزادی زندانیان بزودی تکمیل گردد تا راه برای شروع هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی هموار گردد.

اسلام آباد بار دیگر نیز با گره زدن مسئله بازگشت پناهندگان افغان به فرایند صلح تاکید نمود که عودت و ادغام پناهندگان افغان باید بخشی از فرایند صلح و مصالحه باشد.

پاکستان همچنین از جامعه بین المللی خواست تا از برنامه بازگرداندن پناهندگان افغان به کشورشان که مبتنی بر شرایط باشد، حمایت نمایند.

اخیراً نیز دولت ایالت سند از اسلام آباد خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج پناهندگان افغان ساکن این ایالت انجام دهد و ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به منبع خشونت و جنایت با توهین به اتباع این کشور گفت که ایالت سند یتیم خانه نیست.

پاکستان پیش از این نیز همکاری در فرایند صلح افغانستان را به خروج پناهندگان افغان از این کشور مشروط نموده بود.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35786

به "پاکستان: فرایند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: فرایند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید