پامپئو: عملکرد تسلیحاتی کره شمالی مغایر با تعهدات کیم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کمتر از دو ماه پس از نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، وزیر خارجه ایالات متحده بر این باور است که برنامه های تسلیحاتی کره شمالی مغایر با تعهد این کشور برای خلع سلاح است.

پامپئو: عملکرد تسلیحاتی کره شمالی مغایر با تعهدات کیم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در راستا سفر به سنگاپور برای شرکت در نشست سازمان آسه ان در پاسخ به سئوالی درباره اظهاراتش در سنای آمریکا مبنی بر اینکه کره شمالی به فراوری سوخت بمب ادامه می دهد و قصد ساخت موشک های جدیدی را دارد، گفت: رئیس کیم تعهدی را درباره خلع سلاح داده است. دنیا و همین طور قطعنامه های شورای امنیت از کره شمالی چنین اقدامی را خواسته است. ولی رفتار و عملکرد آنها مغایر با قطعنامه های شورای امنیت است. ما هنوز می توانیم به دنبال راهی باشیم تا به هدف نهایی که به دنبال آن هستیم، دست پیدا کنیم.

وی در ادامه از وزرای کشورهای آسه آن به خاطر کوشش های شان در اجرای تحریم های کره شمالی قدردانی کرد.

ترامپ و کیم جونگ اون 22 خردادماه در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند. رهبر کره شمالی در این ملاقات متعهد شده است تا برای خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره همکاری کند.

پامپئو در ماه جولای در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: کره شمالی به فراوری سوخت برای بمب های هسته ای ادامه می دهد که این اقدام بر خلاف تعهدات این کشور است.

روز دوشنبه نیز یک مقام آمریکایی گفت: ماهواره های جاسوسی آمریکا فعالیت های جدیدی را در مورد موشک های بالستیک قاره پیما رهگیری نموده اند که قادر است به خاک آمریکا برسد.

روز دوشنبه واشنگتن پست به نقل از مقام های ناشناس و آشنا به گزارش های اطلاعاتی اعلام نموده است که کره شمالی ظاهرا در حال ساخت یک یا دو موشک بالستیک قاره پیما با سوخت مایع است.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی نیز قرار ست در نشست آسه آن شرکت کند. وزارت خارجه آمریکا درباره این مساله اظهار نظر ننموده است که آیا پامپئو با وزیر خارجه کره شمالی ملاقات خواهد نمود یا نه.

پامپئو اوایل جولای به پیونگ یانگ سفر کرد تا مذاکرات اولیه ای را درباره توافقات رهبران آمریکا و کره شمالی در نشست سنگاپور انجام دهد ولی ظاهرا این مذاکرات پیشرفت چندانی نداشته و کره شمالی درخواست های مطرح شده از سوی آمریکا را تقاضاهای گروه های تبهکاری تشبیه نموده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18381

به "پامپئو: عملکرد تسلیحاتی کره شمالی مغایر با تعهدات کیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: عملکرد تسلیحاتی کره شمالی مغایر با تعهدات کیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید