هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، بررسی های اجرا شده در این زمینه نشان می دهد انجام حملات دی او اس با سوءاستفاده از محصولات ناایمن مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روز به روز در حال گسترش است و هزینه این حملات نیز آنقدر کاهش یافته که تقریباً هر فردی در جهان می تواند آن را تأمین کند.

هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری

حملات دی او اس مبتنی بر کنترل لشگری از ابزار قابل اتصال به اینترنت توسط هکرها و بهره گیری از آنها برای ایجاد ترافیک اینترنتی فزاینده بر روی سایت های هدف به منظور از دسترس خارج کردن آنها است. این اختلال در یک دهه اخیر به طور گسترده صاحبان مشاغل را تهدید کرده و سو استفاده از آن بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر شده است.

یافته های مؤسسه امنیتی دیجیتال شادو نشان می دهد هزینه هر حمله دی او اس از 25 دلار در سال 2017 به تنها 7 دلار در سال جاری میلادی کاهش یافته و پیچیدگی های فنی این کار نیز کمتر شده است. همچنین این حملات را می توان به راحتی برای مدت چند دقیقه تا چند ساعت برنامه ریزی کرد.

یکی از دلایل فنی کاهش شدید هزینه حملات دی او اس، همه گیر شدن ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا است که در بیشتر موارد کاربران آنها به دلیل بی توجهی از کلمات عبور پیش فرض این دستگاه ها استفاده می کنند و همین امر موجب می شود هکرها به راحتی کنترل ابزار یادشده را برای حملات دی او اس در دست بگیرند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44768

به "هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کارشناسان در مورد کاهش بی سابقه هزینه حملات هکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید