نوسازی بافت فرسوده بدون یاری مردم محقق نمی گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، معصومه پرندوار عد از ظهر سه شنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای شهرستان پیشوا، بیان نمود: تزریق اعتبارات ارزش افزوده به حوزه روستایی بیشتر صرف عمران و آبادانی روستاها می گردد اما بخشی از آن نیز باید در راستای حفظ کرامت روستاییان هزینه گردد که از آن جمله داشتن یک سرپناه خوب است.

نوسازی بافت فرسوده بدون یاری مردم محقق نمی گردد

وی داشتن سرپناه مناسب را موجب امنیت روانی دانست و گفت: دنبال این نیستیم که شهرها را به روستاها بیاوریم بلکه می خواهیم روستاها، روستا باقی بمانند و ضمن حفظ معماری روستایی، یک سرپناه ایمن برای روستاییان رقم بزنیم.

پرندوار با بیان اینکه دولت در راستای مقاوم سازی بافت فرسوده وظایفی بر عهده دارد، گفت: مسئولان وظیفه دارند خدمات مطلوبی را در روستاها ارائه داده و وضعیت مناسبی را در حوزه های روستایی ایجاد نمایند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: در حوزه روستایی اتفاقات خوبی در زمینه بازآفرینی، مقاوم سازی، بهسازی، نوسازی و ایجاد سرپناه خوب برای مردم در قالب های مختلف رخ داده است.

وی با اشاره به نقش مردم در نوسازی بافت های فرسوده، گفت: همه دهیاران و شوراهای اسلامی همت نمایند تا مردم را نسبت به این امر تشویق نمایند زیرا تا مردم نخواهند هیج اتفاق مهمی در زمینه بهسازی و مقاوم سازی روستایی و بافت هایی که اکثراً فرسوده هستند، نمی افتد.

پرندوار اظهار کرد: باید یک عزم همگانی در زمینه نوسازی بافت های غیرمقاوم در روستاها وجود داشته باشد و مردم خودشان آن را دنبال نمایند و هم اکنون مقاوم سازی بافت های فرسوده در دستور کار استاندار، فرمانداران و بخشداران قرار گرفته است و این فقط 50 درصد موضوع بوده و 50 درصد دیگر آن در گروی خواست و استقبال مردم است.

وی بیان داشت: این از حقوق همه مردم دنیاست که یک سرپناه خوب برای زندگی داشته باشند و این امنیت را سرپرستان خانواده می توانند به فرزندان خود ارمغان دهند و بیمه منازل مسکونی و بیمه روستاییان و عشایر از دیگر مواردی است که در راستای کرامت و منزلت روستاییان دنبال می گردد و در راستای تحقق بیمه روستاییان و عشایر، با حضور در شهرستان های مختلف از جمله پیشوا و طی جلساتی با دهیاران، این مهم را که در ارتباط با منزلت و کرامت اجتماعی روستاییان است، دنبال نموده ایم.

پرندوار اضافه کرد: زلزله کرمانشاه اتفاق تلخی بود که در عین حال موجب تحرک و حرکت در جهت نوسازی بافت های فرسوده در کشور شد که امیدوارم منجر به یک عزم همگانی گردد و دولت بخشی از مبلغ مورد احتیاج جهت نوسازی را در قالب تسهیلات در اختیار متقاضی قرار می دهد و بنا به شرایط منزل مسکونی و برای دهک های پایین نیز وام های بلاعوض در نظر گرفته شده است تا بتوانیم با یک حرکت جمعی در راستای نوسازی بافت های نامقاوم روستایی قدم های مؤثری برداریم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5421

به "نوسازی بافت فرسوده بدون یاری مردم محقق نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی بافت فرسوده بدون یاری مردم محقق نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید