موزه آب شاهرود غنی ترین موزه آب کشور می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس گنجینه ملی آب ایران گفت: با همراهی و حمایت مسئولان استان سمنان، موزه آب شاهرود به بزرگ ترین مجموعه و غنی ترین موزه آب استان های کشور تبدیل می گردد.

موزه آب شاهرود غنی ترین موزه آب کشور می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، رضا راعی در بازدید از موزه آب شاهرود، اضافه کرد: پس از معرفی موزه آب شاهرود در سایت وزارت نیرو (گنجینه ملی آب) بسیاری از کشورها علاقمندی ویژه ای به بازدید از موزه آب شاهرود به عنوان اولین موزه خصوصی آب کشور که در دنیا نیز نمونه ای ندارد، پیدا نموده اند.

راعی در بازدید از اماکن تاریخی شاهرود، حمام نو (موقوفه حاج سعد ا... و حاج قاسم) را یکی از اماکن ویژه برای بخش توسعه ای موزه آب دانست و قابلیت های کانال انتقال آب تاریخی شاهرود و باغ سراب ، مظهر قنات آبشار و... را نیز از جاذبه های گردشگری آب شهرستان شاهرود دانست.

حمید رضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز در این بازدیدها با اشاره به ثبت معنوی آیین آب دعای نوروز شاهرود در فهرست آثار معنوی کشور و نیز سنت های دیگر در موضوع آب گفت: موضوع آب صندلی فرهنگی ویژه ای برای شاهرود در کشور ایجاد نموده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7303

به "موزه آب شاهرود غنی ترین موزه آب کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آب شاهرود غنی ترین موزه آب کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید