مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای کیا سراتوی کوپه، ازبین خودروهای موجود در بازار ایران، رقبای متعددی را مانند، میتسوبیشی لنسر، هیوندای جنسیس کوپه، آلفارومئو جولیتا،هیوندای ولستر،تویوتا GT86 را درنظر گرفت. در این بین، به منظور ارزیابی قابلیت ها و تسهیل در انتخاب خودرویی کارآمد و متناسب با بودجه و نیاز مشتریان، در این یادداشت به مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر می پردازیم و این خودرو را با دو خودروی رقیبش مقایسه می کنیم.

مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر

مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 اتومات

تویوتا GT86 با همکاری شرکت سوبارو ساخته شد. این محصول ژاپنی چهره ای خشن و تهاجمی با کاپوتی پهن و چراغ های کشیده دارد. جلو پنجره این خودرو بزرگ است و چراغ های اصلی نقش زیادی در زیبایی این خودروی لوکس دارند. طراحی داخلی این محصول تویوتا نیز به واسطه جایگاه های شیک و اسپرت بسیار مطلوب است. در مقابل کیا سراتوی کوپه پنجره های بدون فریم دارد و با توجه به کشیدگی چراغ های جلو و برق مه شکن ها می توان گفت سراتوی کوپه دارای ظاهری اسپرت و جذاب است اما فضای داخل این خودرو را نمی توان آنچنان اسپرت و لوکس دانست.

با مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 متوجه می شویم که تویوتا GT86 از پیشرانه ای 2 لیتری با قدرت 200 اسب بخار بهره می برد و قادر است 205 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس این خودرو 6 دنده اتوماتیک است و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 7.1 لیتر بوده و در 8.2 ثانیه صفر تا 100 را طی می کند. در طرف دیگر، سراتو کوپه که با گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک در بازار موجود است دارای پیشرانه ای 2 لیتری است که توانایی تولید 154 تا 157 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور را داراست. این خودرو صفر تا 100 را در 10 ثانیه طی کرده و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی 7.4 لیتر است.

در بحث سیستم های ترمز و پایداری تویوتا GT86 نسبت به رقیب کره ای عملکرد بهتری دارد، اما در مقابل از نظر سایر تجهیزات و امکانات رفاهی سراتوی کوپه جایگاه نسبتاً بهتری دارد. هر دو خودرو طرفداران زیادی در ایران دارند، ولی از لحاظ قیمت سراتو کوپه قیمت پایین تری نسبت به رقیب ژاپنی اش دارد.

مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای ولستر

در این بخش به مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای ولستر می پردازیم. وجود دو در، در سمت راست و یک درِ بزرگ در سمت چپ هیوندای ولستر ظاهری خاص به این خودرو بخشیده است. این خودرو فضایی مناسب برای سرنشین ها دارد و صندوق عقب آن نیز از فضای خوبی برخودار است. قسمت جلوی کابین این خودرو بسیار هیجان انگیز و اسپرت است. داخل کابین ولستر از پلاستیک استفاده شده، اما سعی شده روی این متریال کار شود تا ظاهری شکیل تر داشته باشد.

در طرف دیگر کیا سراتوی کوپه قرار گرفته است که به واسطه به کارگیری از الگوی طراحی ظاهری کیا سراتو در داخل کابین، در عین سادگی، جذاب و اسپرت بوده و از ارگونومی خوبی برخوردار است. این خودرو درمقایسه با ماشین های کوپه رقیب فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و حتی فضای سرنشینان عقب این خودرو از هیوندای ولستر نیز بیشتر است. متریال به کار رفته درون کابین این خودرو نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و درکل از نظر کیفیت و ابعاد، سراتوی کوپه در سطح بالاتری از هیوندای ولستر قرار گرفته است.

با مقایسه کیا سراتو کوپه با هیوندای ولستر درمی یابیم که ولستر از پیشرانه 1.6 لیتری با توانایی تولید 124 تا 128 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور برخودار است که در مقایسه با سراتو کوپه ضعیف تر است. سیستم تعلیق ولستر اندکی خشک است ولی سواری تقریباً راحتی دارد. شتاب اولیه ولستر 10 ثانیه و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی 7.8 لیتر است. این خودرو نیز همانند کیا سراتوی کوپه دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است.

کیا سراتو کوپه در مواردی چون سیستم های ترمز، پایداری، تجهیزات ایمنی و امنیت خودروی نسبتاً بهتری از هیوندای ولستر است. در بحث امکانات رفاهی و دیگر آپشن ها هر دو خودرو در یک سطح هستند و هندلینگ خوبی دارند. درکل می توان گفت که هیوندای ولستر ماشین خوب و متفاوتی است که طرفداران خاص خود را دارد، اگرچه که در بازار ایران به فروش خوبی دست نیافت. ازطرفی باید گفت که موتور هیوندای ولستر در مقایسه با کیا سراتو کوپه کم رمق تر است، و این مسئله در کنار بازار فروش ضعیف تر این خودرو درمقایسه با کیا سراتوی کوپه ازجمله نکاتی هستند که امتیاز خرید هیوندای ولستر را کاهش می دهند.

درباره کیا سراتو کوپه بیشتر بخوانید:

  • معرفی کیا سراتوی کوپه و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با کیا سراتوی کوپه

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیوار
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36923

به "مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سراتو کوپه با تویوتا GT86 و هیوندای ولستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید