ماسکی شفاف با حسگرهای هوشمند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان بیمارستان زنان برایام و موسسه فناوری ماساچوست ماسک تنفسی جدیدی را طراحی کردند که همانند ماسک های استاندارد N95 پیشرفته به نظر می رسد و با یاری حسگرهایی از پوشش کامل صورت بوسیله ماسک اطمینان حاصل می گردد.

ماسکی شفاف با حسگرهای هوشمند

این ماسک تنفسی شفاف شامل حسگرهایی است که به کاربران اجازه می دهد تا بفهمند که ماسک کاملاً صورت آنها را پوشانده است یا خیر و هنگام احتیاج به تعویض فیلترها نیز به کاربران هشدار داده می گردد. این ماسک ماسک تنفسی شفاف ، الاستومری ، سازگار و با دوام (TEAL) نامیده می گردد. کاربران می توانند آن را به طور مکرر استریل نمایند و مجددا از آن استفاده نمایند که این کار به کاهش ضایعات و جلوگیری از کمبود ماسک یاری می نماید.

جیووانی تراورسو(Giovanni Traverso) محقق این مطالعه گفت: طی بیماری همه گیر کووید-19، احتیاج به ماسک های تنفسی و ماسک معمولی بسیار ضروری بوده است. ما طی این مطالعه کوشش نموده ایم تا یک پلتفرم تنفسی را توسعه دهیم که نه تنها راحت باشد و به درستی روی صورت کاربر قرار گیرد بلکه بتواند استریل گردد و مجددا مورد استفاده قرار گیرد. در این مطالعه ما تا 100 چرخه تجدید استریل کردن را آنالیز کردیم و دریافتیم که ماسک تنفسی TEAL که ما طراحی نموده ایم می تواند در برابر آن مقاومت کند.

تا به امروز محققان انواع روش های استریل کردن از جمله سفید کردن، استریل کردن با اشعه فرابنفش، اتوکلاو، مایکروویو و قرار دریافت در معرض الکل ایزوپروپیل را بر روی ماسک آزمایش نموده اند. این ماسک با استفاده از هر روش ضدعفونی نماینده قابلیت ارتجاعی و اثربخشی خود را حفظ نموده که این موضوع نشان می دهد که برای استفاده در طیف گسترده ای از مراکز درمانی مناسب است.

این دستگاه همچنین دارای حسگرهایی است که به کاربران در پوشیدن صحیح آن یاری می نماید. این ماسک شامل یک پوشش ترموکرومیک است که هنگام تماس با پوست تغییر رنگ می دهد و به کاربران یاری می نماید تا اطمینان حاصل نمایند که کاملاً ماسک روی صورت آنها قرار گرفته است یا خیر. حسگرهای دیگر می توانند زمان اشباع فیلترها را تشخیص دهند و پارامترهای مختلف دیگری از جمله فشار دم، بازدم، میزان تنفس و دمای بازدم را اندازه گیری نمایند. ماسک مذکور به دلیل شفاف بودن همچنین ممکن است به برقراری ارتباط یاری کند که انجام این کار ممکن است با ماسک های معمولی مشکل باشد.،ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45216

به "ماسکی شفاف با حسگرهای هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسکی شفاف با حسگرهای هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید