قطار گردشگری زمین گیر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خرابی ریل و بی برنامگی راه آهن، قطار گردشگری را با بیش از 100 مسافر در ناحیه لرستان زمین گیر کرد.

قطار گردشگری زمین گیر شد

به گزارش خبرنگاران، این قطار توریستی که صبح آدینه (17 اسفندماه) با 132 مسافر از اندیمشک راهی بیشه شده بود، بر اثر خرابی و بسته شدن خط در ایستگاه چمسنگر برای بیش از 4 ساعت از حرکت بازماند. علاوه بر خرابی خط که راه آهن به شرکت حمل و نقل ریلی اعلام نموده بود، بعضی ناهماهنگی ها، مدت این تأخیر افزایش پیدا داد.

لکوموتیوران این قطار توریستی نیز با طولانیِ شدن تأخیر و سرانجام ساعت کار، قطار را ترک کرد.

این قطار توریستی در خط ریلی جنوب حرکت می کرد که برنامه آن با هدف بازدید از خط آهن جنوب اجرا شد. مسافران این قطار از سه روز پیش سفر خود را از تهران به مقصد خوزستان شروع کردند و قرار بود در برگشت با این قطار گردشگری که توقف های خاص مرتبط با جاذبه های راه آهن دارد را تجربه نمایند اما سفر آنها به دلیل اصلاح خط آهن، بنا به گفته مسؤولان آن و همچنین ناهماهنگی و نوع اولویت بندی نامناسب راه آهن برای قطارهای باری و محلی، در یک ایستگاه محلی که دسترسی و امکانات محدودی دارد، نیمه کاره ماند.

حرکت این قطار که از ابتدای راستا (ناحیه زاگرس) به شکل روانی در حال پیشروی بُود، با رسیدن به ایستگاه چمسنگر متوقف شد. قطار توریستی پس از 4 ساعت و سی دقیقه معطلی، این ایستگاه را ترک کرد.

این اتفاق درحالی رخ داد که تشویق برای سفرهای ریلی در چندماه اخیر از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استان های لرستان، همدان و رشت که به تازگی قطارهایی را با عنوان گردشگری راه انداخته اند، شدت گرفته است اما تجربیات قطارهای گردشگری در بعضی راستاها نشان می دهد هنوز راه آهن به اولویت گردشگری نرسیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5266

به "قطار گردشگری زمین گیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار گردشگری زمین گیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید