فعال شدن مرز باشماق در گرو اِعمال تخفیف گمرکی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مرز باشماق برای فعال تر شدن، احتیاج به اِعمال تخفیف گمرکی دارد، گفت: کردستان با جمعیت زیادی بیکار رو به رو و این در حالی است که تعداد زیادی به وسیله مرز معیشت می نمایند.

فعال شدن مرز باشماق در گرو اِعمال تخفیف گمرکی است

بهمن مرادنیا امروز پنج شنبه 23 آبان در سی و چهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون مالی رییس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: در این سفر باید چند مصوبه در رابطه با مسائل و موانع مرزهای کردستان و توسعه تجارت تصویب گردد.

وی اضافه کرد: مسائل مرزی کردستان گره و پیچیدگی های زیاد و ویژه ای دارد که در سایر مرزهای کشور مشاهده نمی گردد، برطرف و تسهیل این مسائل نیازمند نگاه ویژه دولت است.

استاندار کردستان بیان نمود: مرز باشماق به عنوان نزدیک ترین مرز با عراق و به دست آوردن بازار این کشور برای توسعه تجارت لازم است که ساماندهی گردد.

وی بیان نمود: متاسفانه مرز باشماق هنوز با نگاهی سنتی اداره می گردد اگرچه باشماق به عنوان پیشانی ایران در غرب کشور شرایط خاص خود را می طلبد که موجود نیست.

مرادنیا عنوان نمود: 70 میلیارد تومان برای ساماندهی باشماق پیش بینی شده است که امیدواریم دولت نگاه ویژه ای به این امر داشته باشد.

وی توضیح داد: اگر به خاطر کمبودها نتوانیم مرز را مدیریت کنیم به ضرر همه است، لذا درخواست داریم دولت این موارد را با جدیت پیگیری کند.

استاندار کردستان، در رابطه با بحث برون سپاری در مرز باشماق، اظهار داشت: قوانین موجود در مرزهای کشور باید برای همه استان ها یکسان باشد.

در ادامه حسن فیروزی، معاون استانداری کردستان، گفت: درخواست فعالان مالی استان تردد در مرز سیرانبند بانه است که امیدواریم این مهم محقق گردد.

وی بیان نمود: نمایشگاه دائمی سنندج نیز به عنوان یکی از خواسته های مردم استان بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که سنندج تنها مرکز استانی است که از این نمایشگاه برخوردار نیست.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17679

به "فعال شدن مرز باشماق در گرو اِعمال تخفیف گمرکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن مرز باشماق در گرو اِعمال تخفیف گمرکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید