فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دکوراسیون آشپزخانه نقش بسزایی در نمای کلی دکوراسیون منزل ایفا میکند. فضای داخل آشپزخانه های اوپن از بیرون قابل رویت است بنابراین باید نوعی نظم و هماهنگی در آن به چشم بخورد و از هر نوع هرج و مرج و آشفتگی پرهیز گردد. در این نوشته سعی شده به اهمیت دکوراسیون آشپزخانه پرداخته گردد و راهکارهای اساسی برای نظم دهی و زیباسازی این مکان ارائه گردد.

فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

این راهکارها و پیشنهادات به توضیح زیر میباشند:

کابینت

در انتخاب کابیت آشپزخانه دو فاکتور رنگ و جنس از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. جنس کابینت را بر اساس متریال های ضد آب انتخاب کنید. کابینت های ضد آب در اثر رطوبت پوسته پوسته نشده و کیفیت خود را در طولانی مدت از دست نمیدهند. رنگ کابینت را نیز تیره انتخاب کنید. کابینت های رنگ روشن خیلی زود کثیف میشوند و گرد و غبار و اثر چربی بر روی آنها نمایان میشود. کابینت های گلاس و PVC بهترین نوع کابینت از نظر جنس میباشد. این نوع کابینت ها سطحی صیقلی و براق دارند, ضد آب بوده و به راحتی میتوان آنها را با یک دستمال مرطوب تمیز نمود.

کفپوش

آشپزخانه از جمله مکان هایی ست که امکان ریختن آب در کف آن بالا میباشد و میتوان کف برخی از آشپزخانه ها را شست. بنابراین در انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه دقت لازم داشته باشید. کفپوشی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که بتوان آلودگی و لک را از روی آن پاک نمود و آن را به راحتی تمیز کرد. علاوه بر آن امکان سرخوردن افراد بر روی آن وجود نداشته باشد.

هود

یکی از تجهیزات ضروری که حتما باید در آشپزخانه وجود داشته باشد هود است. یک هود قوی و مناسب میتواند بوی غذا را از آشپزخانه خارج کند و گاهی اوقات ظاهر زیبای آن تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه ایفا میکند.

رنگ کلی دکوراسیون

رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه که شامل رنگ کفپوش, کابینت, وسایل برقی و دیوارپوش بین کابینتی ست باید با رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت نوعی بی نظمی و عدم تناسب در دکوراسیون خانه به چشم میخورد.

نورپردازی

نورپردازی نفش مهمی در دکوراسیون آشپزخانه ایفا میکند. استفاده از لامپ های هالوژن در سقف و یا زیر کابینت جلوه ای بسیار زیبا در فضای آشپزخانه ایجاد میکند. در صورت تمایل میتوان از لوستر نیز برای جذاب تر شدن فضا استفاده نمود. لوسترهای کوچکی که متناسب با آشپزخانه های کوچک طراحی و ساخته شده اند, عنصری دکوراتیو و موثر در زیبایی هرچه تمام تر آشپزخانه به شمار میرود.

اکسسوری ها

فضای داخل آشپزخانه های اوپن به راحتی قابل رویت است, بنابراین از قرار دادن وسایل اضافی بر روی کابینت و اوپن خودداری کنید. سعی کنید اکسسوری های مختلف در کابینت های خود تعبیه کنید و از فضای داخل کابینت حداکثر استفاده را ببرید.

فضای آشپزخانه

مهمترین قسمت های آشپزخانه فضای جلوی اجاق گاز, سینک ظرفشویی و کابینتی ست که از سطح روی آن برای انجام کارهای مختلف استفاده میکنید. فضای جلوی این مکان ها باید به نحوی باشد که دسترسی به این مکان ها با مشکل مواجهه نشود.

گیاهان آپارتمانی

با استفاده از گل و گیاه طبیعی به آشپزخانه خود جان ببخشید. گل های آپارتمانی و انواع کاکتوس ها برای آشپزخانه مناسب میباشند. میتوان آنها را روی اوپن قرار داد و از زیبایی آنها لذت برد. علاوه بر ایجاد زیبایی, این گیاهان به تصفیه هوا نیز یاری نموده و هوای پاک وارد محیط آشپزخانه میکنند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18167

به "فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید