عبور عشایر از لرستان فقط با وسایل نقلیه امکان پذیر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به شیوع کرونا و مصوبه ممنوعیت ورود عشایر کوچ رو به استان، عبور دام آنها تنها به وسیله وسایل نقلیه امکانپذیر است در غیر این صورت با برخورد جدی رو به رو می شوند.

عبور عشایر از لرستان فقط با وسایل نقلیه امکان پذیر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، گودرز امیری دوشنبه 25 فروردین در جلسه آنالیز کوچ عشایر با تاکید کنترل ورودی و خروجی های استان به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر اضافه نمود: در صورتی که عشایر سایر استان ها قصد عبور از لرستان را داشته باشند فقط می توانند به وسیله کامیون و بدون توقف در استان به جهت خود ادامه داده که تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و نیروی انتظامی باید با اداره امور عشایری در این خصوص همکاری نمایند.

وی با انتقاد از کوچ زود هنگام عشایر استان ها به لرستان توضیح داد: باید با ممانعت از ورود به استان، تدابیر لازم برای ماندن عشایر در مناطق قشلاقی تا نیمه دوم اردیبهشت ماه توسط مسئولان این مناطق فراهم گردد.

این مسئول تاکید نمود: این تمهیدات برای قطع زنجیره ویروس کرونا الزامی بوده و امور عشایری استان نیز موظف است برای تامین خدمات مورد احتیاج عشایر کوچروی بومی و ماندگاری آنها تا نیمه دوم اردیبهشت ماه اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: امور عشایری و منابع طبیعی نسبت به تنطیم برنامه کنترل ورودی های استان به منظور جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر اقدام نمایند و دامپزشکی نیز خدمات لازم برای دام در مناطق قشلاقی را انجام دهد.

امیری همچنین خواهان ایجاد ایستگاه های سلامت و غربالگری عشایر به وسیله هلال احمر و بهداشت و درمان در مناطق قشلاقی شد.

هم زمان که کوچ بهاره عشایر با اوج بحران کرونا مصادف شده مردمان ایل باید از ماندن در گرمای قشلاق و کمبود علوفه دام یا رفتن به دل بحران کرونا یکی را انتخاب نموده و کوچ 99 را در برزخ ماندن یا رفتن تجربه نمایند.

با انتها عمر زمستانی استان خوزستان در اسفندماه بعضی از عشایر این استان منطقه را برای اسکان در لرستان و یا عبور از لرستان برای رفتن سایر استان های ییلاقی همچون همدان و چهارمحال و بختیاری ترک می نمایند و سال جدید را در لرستان می گذرانند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28644

به "عبور عشایر از لرستان فقط با وسایل نقلیه امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور عشایر از لرستان فقط با وسایل نقلیه امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید