ظریف: ایران برای گسترش روابط با ترکمنستان آمادگی کامل دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکمنستانی خود تاکید کرد: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.

ظریف: ایران برای گسترش روابط با ترکمنستان آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرنگاران از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و رشید مردوف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان ظهر امروز دوشنبه در عشق آباد درباره روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به دیدار صبح امروز خود با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان هم سفر همتای ایرانی خود به ترکمنستان را بسیار مهم و به موقع ارزیابی کرد و گفت: ترکمنستان اراده سیاسی برای گسترش همه جانبه روابط با ایران دارد.

همکاری در مجامع و سازمان های بین المللی، مسائل منطقه ای به ویژه درخصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر از جمله موضوعات و محورهای گفت وگوی دو مقام بود.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی - اقتصادی و در چارچوب رایزنی ها و مشورت های دو کشور، روز گذشته راهی عشق آباد شده است، صبح امروز با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

سیام *م.ا.ت*2021**

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7564

به "ظریف: ایران برای گسترش روابط با ترکمنستان آمادگی کامل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران برای گسترش روابط با ترکمنستان آمادگی کامل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید