شورای مرکزی خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در نشست دو روزه منتخبین سومین دوره خانه نشریات وزارت بهداشت پس از آنالیز مفاد پیش نویس دستورالعمل اجرایی و شیوه نامه حمایت اقتصادی و پس از نقد و آنالیز در مورد وظایف اعضای شورای مرکزی خانه نشریات، اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

شورای مرکزی خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب شدند

اعضای شورای مرکزی خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی شامل 9 نفر هستند که تعداد دو نفر از این 9 نفر اعضای علی البدل هستند.

با برگزاری انتخابات علیرضا یادگار آزادی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سید سینا در یتیم از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سید محمد موسوی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهرداد پیام زاده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، لیلا بیرونی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، زهرا فراهانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان و امیرحسن عسگرپور از دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی خانه نشریات انتخاب شدند.

همچنین مصطفی سرعتی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان و فاطمه حمیدی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان دو عضو علی البدل انتخاب شدند.

در انتها اعضای منتخب شورای مرکزی خانه نشریات وزارت بهداشت تشکیل جلسه دادند.

همچنین در نشست منتخبین سومین دوره خانه نشریات وزارت بهداشت که با حضور 20 تن از اعضای منتخب این خانه برگزار گردید، پیش نویس دستورالعمل اجرایی خانه نشریات وزارت بهداشت و آنالیز شیوه نامه حمایت اقتصادی از نشریات دانشجویی با حضور امیر لل ه گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، مصطفی رهبر رئیس اداره تشکل ها و نشریات دانشجویی آنالیز شد.

امیر لله گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: فعالیت فرهنگی دانشجویان و همچنین فعالیت در حوزه نشریات و داشتن دغدغه بسیار با ارزش است و باید قدر این دانشجویان را بدانیم.

وی اضافه کرد: در چندسال گذشته معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت کوشش هایی را در جهت حمایت و بهبود فعالیت های نشریات انجام داده است که در این جهت گام های موثر و تاثیرگذاری برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که همه کوشش ها برای این است که به قانون نشریات که از اسناد بالا دستی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است عمل کنیم و توقع هم داریم که همین قوانین برای تمامی نشریات رعایت گردد.

وی اضافه کرد: برای دریافت مجوز نشریه و در صورت تخلف یک نشریه باید قانون را مد نظر قرار دهیم و هیچ سلیقه شخصی را در کار قرار ندهیم.

لله گانی با تاکید بر اهمیت آگاهی دانشجویان از قوانین و آیین نامه های مرتبط با حوزه نشریات گفت: توصیه ام به دانشجویانی که در حوزه نشریات فعالیت می نمایند این است که بر اساس قوانین عمل نمایند و بهتر است که حتما نسبت به مسائل قانونی مرتبط با فعالیت خود اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت رشد نشریات دانشجویی و فعالیت حدود 700 نشریه در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: چند نکته را باید فعالان نشریاتی در دستور کار قرار دهند تا بتوانند موفقیت کسب نمایند. عرصه آموزش باید جدی گرفته گردد و باید بستری را برای آموزش دانشجویان فعال نشریاتی فراهم کنیم. دیگر اینکه احتیاج است یک فعال نشریاتی قوانین بالادستی را بداند و بر اساس آن عمل کند.

در ادامه جلسه دو پیش نویس نحوه حمایت اقتصادی دانشگاه از نشریات و دستورالعمل اجرایی خانه نشریات مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ویکی گرام
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47745

به "شورای مرکزی خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای مرکزی خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید