شورای امنیت ملی افغانستان: تا به امروز 933 زندانی طالبان آزاد شده اند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت در یازدهمین دور آزادی زندانیان گروه طالبان، 31 زندانی این گروه به عنوان بخشی از کوشش ها برای صلح و مهار ویروس کرونا، آزاد شده اند.

شورای امنیت ملی افغانستان: تا به امروز 933 زندانی طالبان آزاد شده اند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت در یازدهمین دور آزادی زندانیان گروه طالبان، 31 زندانی این گروه به عنوان بخشی از کوشش ها برای صلح و مهار ویروس کرونا، آزاد شده اند.

بر اساس اطلاعیه این شورا، این زندانیان روز گذشته (چهارشنبه، 17 اردیبهشت) براساس دستور اشرف غنی از زندان پلچرخی آزاد شده اند.

شورای امنیت افغانستان تاکید نمود که در آزادی این زندانیان، سن، شرایط سلامتی و مدت حبس باقی مانده این افراد در نظر گرفته شده است. تا به امروز 933 زندانی طالبان از زندان های ولایت مختلف افغانستان آزاد شده اند.

به گفته این شوا، آزادی زندانیان طالبان امروز نیز ادامه دارد. این دفتر پیشتر از طالبان خواسته بود که فرایند آزادی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و نیز غیرنظامیان را سرعت داده و خشونت ها را کاهش بدهند.

دو روز پیش نیز دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از طالبان خواسته بود که خشونت ها را کاهش داده و پس از رهایی زندانیان، مذاکرات بین الافغانی را شروع نمایند.

در همین حال، گروه طالبان نیز گفت که تا به امروز در هفت مرحله 132 زندانی دولت افغانستان را از زندان های ولایت قندهار، لغمان و قندوز آزاد نموده است.

آزادی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق نامه صلح آمریکا و طالبان که در دهم حوت سال گذشته در قطر امضا شد، مطرح شده بود. قرار بود پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی دولت افغانستان پیش از بیستم اسفند آزاد شوند، اما این فرایند بنابر دلایلی تا به امروز تکمیل نشده است.

ر

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31217

به "شورای امنیت ملی افغانستان: تا به امروز 933 زندانی طالبان آزاد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی افغانستان: تا به امروز 933 زندانی طالبان آزاد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید