سومالی روابط دیپلماتیک خود با کنیا را قطع کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دولت سومالی گفت به علت مداخله های آشکار کنیا در امور داخلی خود، روابط دیپلماتیکش را با آن قطع می کند.

سومالی روابط دیپلماتیک خود با کنیا را قطع کرد

به نقل از اسپوتینک، دولت سومالی امروز (سه شنبه) از قطع روابط دیپلماتیک خود با کنیا پس از تشدید اختلافات میان دو کشور خبر داد.

عثمان دبی وزیر رسانه سومالی، در این خصوص گفت: دولت سومالی روابط دیپلماتیک همسایه خود کنیا را به علت مداخله های آشکار نیروبی، پایتخت کنیا در امور داخلی سومالی قطع می کند و در ماه گذشته نیز سفیر خود را از نیروبی فراخواندیم و دیپلمات های کنیا نیز طی یک هفته باید سومالی را ترک کنند.

سومالی در بیانیه ای تاکید کرد: دولت فدرال سومالی به مردم کنیا به دیده احترام می نگرد، زیرا مردمی هستند که خواستار صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم منطقه هستند و روابط عمیقی با مردم سومالی بر اساس حسن همجواری و همکاری داشته اند، اما دولت کنیا امروز در راستای دور کردن مردم دو کشور گام بر می دارد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم امروز سومالی نتیجه و پاسخی به سیاست های مداخله جویانه تکرار شونده کنیا و دخالت آشکار در حاکمیت سومالی اتخاذ شده است و دولت فدرال برای حفاظت از استقلال، حاکمیت و وحدت مردمش بر اساس قانون ملی و بین المللی تلاش می کند و هرگز از حقوق کشور و مردم خود دست نخواهد کشید.

تنش میان دو کشور سومالی و کنیا پس از برگزاری انتخابات ماه گذشته در یکی از پنج ایالت سومالی که خودمختار است و اتهام زنی به مداخله نیروبی در نتایج آن تشدید شد. ، باشگاه خبرنگاران

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47543

به "سومالی روابط دیپلماتیک خود با کنیا را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومالی روابط دیپلماتیک خود با کنیا را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید