سه بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سه بنای تاریخی شهرستان آشتیان که در سال های گذشته در آستانه تهدید و تخریب هستند با کاربری های فرهنگی، گردشگری و اقامتی مرمت و احیا می شوند.

سه بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، با اعلام این خبر گفت: آشتیان، مهد بزرگان و مفاخری است که در شمارگان ذهنی نمی گنجند از این رو می تواند به مرکز گردشگری فرهنگی استان تبدیل گردد.

علیرضا ایزدی اضافه کرد: متاسفانه آشتیان با داشته های فرهنگی مطلوب، جزو شهرستان های کم برخوردار از نظر گردشگر محسوب می گردد. البته دلایل مختلفی باعث این امر می گردد که نداشتن زیر ساخت های اقامتی، تفریحی و همینطور جهت های متعدد گردشگری هم راستا با عدم تبلیغات هدفمند مهمترین این مسائل را شامل می گردد.

او در ادامه با اشاره به سه بنای تاریخی در حال مرمت این شهرستان اظهار کرد: آسیاب آبی تاریخی آشتیان به عنوان یکی از جاذبه هایی که می تواند در صورت احیا کاربری به عنوان یکی از نقاط پررنگ برنامه ریزی حول محور توسعه گردشگری شهرستان ایفای نقش کند در حال حاضر با پیشرفت 80 درصدی مرمت، در مراحل سرانجامی کار به سر می برد. پس از سرانجام مرمت این بنا، جهت آبی حریم بنا پاکسازی می گردد تا در نهایت این آسیاب آبی پس از دهه ها فراموشی، مجددا فعالیت دائمی خود را از سر گیرد و سنگ آن به چرخش درآید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه خانه تاریخی میرزا مرتضی نورایی را دیگر اثر در حال مرمت شهرستان توصیف کرد و گفت: این خانه قاجاری به وسیله مشارکت های فنی و اعتباری با کاربری فرهنگی احیا خواهد شد تا دومین مقصد در جهت های جدید گردشگری شهرستان نقش بندد.

ایزدی در سرانجام اضافه کرد: خانه منسوب به اعتصام الملک نیز با پیشرفت 40 درصدی مراحل مرمتی، پس از سرانجام کار به اقامتگاه بومگردی تبدیل خواهد شد تا با احیای کاربری این سه بنا، مجتمع اقامتی، فرهنگی و گردشگری در این شهرستان ایجاد گردد و بتوان برنامه های ذهنی را وارد فاز اجرایی کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3883

به "سه بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه بنای تاریخی شهرستان آشتیان احیای کاربری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید