سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با پشتیبانی 5G و تراشه QRNG رونمایی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بالاخره و بعد از شایعه ها و خبرهای فراوان، سامسونگ از محصولی که قرار بود به پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس مجهز گردد رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که گلکسی کوانتوم 2 نام گذاری شده و به عنوان جانشین گوشی قبلی سامسونگ یعنی گلکسی کوانتوم شناخته می گردد.

سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با پشتیبانی 5G و تراشه QRNG رونمایی شد

پیش تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی ساخت یک گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 855 پلاس است. باور این موضوع برای بسیاری از کاربران بسیار سخت بود چرا که این پردازنده در سال 2019 رونمایی شد و گزینه های بسیار بهتری به نسبت آن تا به این لحظه رونمایی شده اند که سامسونگ می توانست در محصول خود از آن ها استفاده کند. بعضی از خبرگزاری ها این موضوع را رد کردند و مدعی شدند اسنپدراگون 860 در این محصول وظیفه امور پردازشی را بر عهده خواهد داشت که می بینیم این طور نشد.

این گوشی که قرار بود گلکسی A82 5G باشد، اکنون با نام گلکسی کوانتوم 2 رونمایی شده. البته پیش تر هم خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه سامسونگ مدل جهانی این محصول را با نام گلکسی A82 عرضه می نماید تا بدین ترتیب هرآنچه که پیرامون این محصول شنیده بودیم به حقیقت تبدیل گردد. البته کوانتوم 2 که در کره به فروش می رسد از تراشه امنیتی QRNG هم بهره می برد که احتمالا در مدل جهانی شاهد این تراشه نخواهیم بود.

این گوشی از نمایشگر 6.7 اینچی با وضوح 1440P بهره می برد که پنل آن از جنس Super AMOLED است. رفرش ریت این نمایشگر هم به 120 هرتز می رسد (قابل فعال سازی در وضوح 1080P) تا بدین ترتیب کوانتوم 2 به نسبت نسل گذشته خود پیشرفت چشمگیری داشته باشد. قلب تپنده گوشی را اسنپدراگون 855 پلاس تشکیل می دهد. همان پردازنده ای که سامسونگ در سری گلکسی نوت 10 از آن استفاده کرد. عملکرد این پردازنده عالی است اما برای میان رده ای چون گلکسی کوانتوم 2 می شد گزینه جدیدتری را انتخاب کرد.

در کنار پردازنده یاد شده اما 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که البته به نظر می رسد مدل پایه این محصول باشد چون انتظار می رود مدلی با 8 گیگابایت حافظه رم هم به آن اضافه گردد که البته در این رابطه چیزی گفته نشده. منبع تغذیه این گوشی را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که از فناوری شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می نماید. اما درون جعبه فقط به شارژر 15 واتی دسترسی خواهید داشت که سرعت آن هم براش شارژ گوشی مناسب است.

آنچه کوانتوم 2 را از سایر گوشی ها متمایز می نماید، تراشه امنیتی QRNG با قابلیت فراوری اعداد تصادفی است که با 2 میلی متر مربع، کوچکترین اندازه را بین تراشه های موجود دارد. این تراشه با دریافت نویز از یک LED و سنسور CMOS، کد های تصادفی ایجاد می نماید تا کاربر در اپلیکیشن ها و سرویس های مخصوص بانک از آن استفاده کند.

روی پنل پشتی گلکسی کوانتوم 2 اما یک دوربین 64 مگاپیکسلی وجود دارد که نباید کیفیتی متفاوت با کیفیت دوربین اصلی به کار رفته در گلکسی A72 داشته باشد. همچنین خبر خوب اینکه دوربین این گوشی از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم بهره می برد که می تواند در عکاسی و فیلم برداری بسیار مفید واقع گردد. دوربین دوم، 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که در کنار یک سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق، مجموعه دوربین های محصول را تشکیل می دهند. دوربین سلفی هم به صورت حفره ای روی نمایشگر تعبیه شده و سنسوری به بزرگی 10 مگاپیکسل دارد. پشتیبانی از اینترنت 5G، بهره مندی از اندروید 11 و استاندارد ضد آب IP67 هم از دیگر مشخصات گلکسی کوانتوم 2 به حساب می آید.

از امروز تا 19 آوریل (0 فروردین)، شرکت ST Telecom پیش فروش این گوشی را انجام می دهد. قیمتی هم که برای مدل 6/128 گیگابایتی آن در نظر گرفته شده، حدودا 700/000 وون کره است (حدود 625 دلار). فروش رسمی این محصول هم در تاریخ 23 آوریل (3 اردیبهشت) در کره شروع خواهد شد. از این بابت که مدل جهانی این گوشی قطعا با چه نامی و در چه تاریخی عرضه می گردد اطلاعی نداریم. اما با توجه به اینکه کوانتوم 2 هم معرفی شده، انتظار می رود طی روزها یا هفته های آینده خبرهای بیشتری از مدل جهانی آن بشنویم.

منبع: GSMArena

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55037

به "سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با پشتیبانی 5G و تراشه QRNG رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی کوانتوم 2 با پشتیبانی 5G و تراشه QRNG رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید