زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان تجاری سازی می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نشست معرفی دو محصول نشانه جغرافیایی پایلوت پروژه مالکیت معنوی ایران و سوئیس در اجرای اولین سیستم مدیریت نشانه های جغرافیایی در ایران برگزار گردید.

زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان تجاری سازی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در ادامه اجرای سند همکاری مشترک 4 ساله میان مرکز مالکیت معنوی و مؤسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس، نشستی با هدف معرفی دو محصول نشانه جغرافیایی پایلوت در راستای اجرای نخستین سیستم مدیریت نشانه های جغرافیایی در ایران با حضور سید محمد علی میرطاهری، رئیس مرکز مالکیت معنوی و نمایندگانی از وزارتخانه های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی؛ تعاون، کار، و رفاه اجتماعی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ و جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان و مدیران پروژه یادشده به صورت مجازی برگزار گردید.

رئیس مرکز مالکیت معنوی پشتیبانی از فراوری و یاری به فراوری کنندگان و نقش قوه قضائیه در این زمینه و همچنین تاکیدات ریاست قوه قضائیه و اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مقوله فراوری را مورد اشاره قرار داد.

وی از شروع رسمی سال دوم پروژه مشترک مالکیت معنوی ایران و سوئیس و با برشمردن فعالیت های انجام شده در سال نخست پروژه، ابراز خرسندی کرد.

میرطاهری با بیان اینکه این پروژه برگ زرین دیگری از فعالیت های متعدد مرکز مالکیت معنوی از گذشته تا کنون بوده است، ابراز امیدواری کرد که فعالیت های پروژه در محور یاری به تجاری سازی نشانه های جغرافیایی ثبت شده کشورمان مثل گذشته با سرعت ادامه یافته تا به زودی شاهد نتایج مؤثر آن برای فراوریکنندگان و تجار حوزه های مربوطه باشیم.

در ادامه این نشست، پاسکال برناردونی، کارشناس بین المللی پروژه، به شرح فرآیند آنالیز 27 نشانه جغرافیایی ثبت شده کشورمان در سیستم لیسبون و انتخاب نهایی دو محصول زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان بر اساس معیارها و استانداردهای کارشناسی شده، برای دریافت یاری های فنی پروژه در طول دو سال آینده پرداخت.

با معرفی رسمی دو محصول یادشده به عنوان محصولات اجرای پایلوت سیستم مدیریت نشانه های جغرافیایی در ایران و اعلام موافقت وزارتخانه های مربوطه، مراحل بعدی فرایند تجاری سازی این محصولات از ماه آینده شروع خواهد گشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57220

به "زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان تجاری سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیلوی میبد و خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان تجاری سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید