ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر خارجه و سناتورهای روس اقدام آمریکا در شبیه سازی حمله با سلاح های هسته ای به روسیه را محکوم کرده و اجرای این مانور را نشانه کار به روی چنین سناریویی و تحمیل ضرورت مسلح شدن برای مقابله با تهدیدات از جانب روسیه نامیدند.

ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدام ایالات متحده در اجرای مانور شبیه سازی حمله با استفاده از سلاح های هسته ای با قدرت کم به روسیه را به شدت محکوم می کند.

ریابکوف در تفسیر افشای اجرای مانور شبیه سازی حمله هسته ای محدود به روسیه گفت: ایالات متحده همچنان در حال انجام سناریوهای استفاده محدود از سلاح های هسته ای در قالب تمرینات ستادی - فرماندهی و رزمایش ها، از جمله ، همانطور که اخیراً معین شده ، با هدف قرار دادن خاک روسیه با سلاح های هسته ای دارای قدرت کم است. ما چنین اقداماتی را محکوم می کنیم، زیرا اولاً، آنها به وضوح آمادگی واشنگتن برای حرکت در راستا رویارویی نظامی و جهت گیری به سمت پایین تر آمدن آستانه استفاده از سلاح های هسته ای را نشان می دهند.

این دیپلمات بلندپایه ادامه داد: آنها با این اقدام به جای اینکه روی تلاش ها برای تقویت سیستم کنترل تسلیحات از جمله موشک های هسته ای متمرکز شوند، یکبازی بسیار خطرناک را شروع کرده اند. در حالی که ط رف روسی، همانطور که بارها مورد تأکید قرار گرفته، فقط در دو مورد استثنایی اجازه استفاده از سلاح های هسته ای را دارد: هنگامی که روسیه با هر نوع سلاح کشتار جمعی مورد حمله قرار گرفته باشد و یا وقتی که تجاوز نظامی با استفاده از سلاح های معمولی چنان بزرگ و گسترده است که موجودیت روسیه در عرض خطر جدی قرار بگیرد.

ریابکوف تأکید کرد که هیچ سناریوی دیگری که آمریکایی ها از آن به عنوان امکان استفاده از سلاح های هسته ای به فدراسیون روسیه نسبت می دهند، وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین، ما مجدداً توجه همتایان آمریکایی را به لزوم تکیه کردن بر واقعیات در برنامه ریزی نظامی خود جلب می کنیم و مجدداً تأیید می کنیم که بر اساس فرمول شناخته شده ای که از زمان اتحاد جماهیر شوروی وجود داشته، اگر جنگ هسته ای شروع شود، در پایان هیچ برنده ای وجود ندارد و هرگز نباید شروع چنین درگیری اعلام شود. عدم تمایل آمریکا برای تأیید این فرمول دلیل دیگری برای ماست که نتیجه بگیریم که مقامات واشنگتن همچنان در حال کار به روی سناریوهای مختلف برای استفاده از سلاح های هسته ای هستند و این بازی بسیار خطرناکی است.

لازم به یادآوری است، روز گذشته یک مقام رده بالای پنتاگون در یک نشست توجیهی که متن آن از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، اعلام کرد که ایالات متحده یک مانور نظامی به صورت شبیه سازی حمله متقابل به روسیه با استفاده از سلاح های هسته ای با قدرت کم در اروپا، بعد از حمله هسته ای روسیه به تاسیساتی در یکی کشورهای عضو ناتو، انجام داده است.

قصد آمریکا تحمیل نظریه تهدید آمیز بودن روسیه به مردم این کشور است

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در واکنش به این افشاگری ابراز عقیده کرد، مقامات آمریکایی با شبیه سازی حملات تلافی جویانه هسته ای علیه روسیه، می توانند زمینه استقرار سلاح های هسته ای در اروپا را فراهم کنند.

این سناتور با اشاره به این نکته که واشنگتن چنین حمله ای را دقیقاً به عنوان یک مقابله به مثل جلوه می دهد، گفت: اگر مانور شبیه سازی شده مربوط به پاسخ هسته ای به حمله یک دشمن را انجام می دهید، شما در حقیقت به مردم می گویید که چنین حمله ای محتمل است و نباید مذاکره یا معاهده ای در زمینه کنترل تسلیحات را امضا کنید، بلکه ضروری است تا خود را مسلح کنید.

این سناتور روس معتقد است که بدین ترتیب، واشنگتن در واقع در تلاش است تا اروپایی ها را مجبور کند از برادر بزرگ خود درخواست استقرار سلاح های هسته ای آمریکایی در این قاره کنند.

کاساچوف یکی دیگر از اهداف این مانور را اطمینان دادن به برخی از کشورهای ناتو بیان کرد که در صورت درگیری با روسیه، کسی وجود خواهد داشت که پشت آنها بایستد.

به گفته وی، برخی کشورها سیاست خارجی به غیر از تحریک روسیه ندارند و آنها نمی توانند تنش های روس هراسی دست بردارند، برای اینکه در غیر این صورت شهروندان آنها باور خواهند کرد که هیچ تهدیدی از جانب روسیه وجود ندارد.

شبیه سازی حمله هسته ای به روسیه، راهنمای خوبی برای درک اهداف واقعی آمریکاست

آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است که شبیه سازی حمله هسته ای آمریکا علیه روسیه راهنمای مطمئنی برای درک بهتر اهداف واشنگتن علیه مسکو است.

این سناتور روس گفت: اکنون باید چه چیزی را باور کنیم: ایالات متحده قول می دهد موشک های هسته ای خود را در خاک اروپا مستقر نکند؟ یا در طول مانور ویژه وزارت دفاع آمریکا، حمله هسته ای علیه روسیه شبیه سازی می شود؟ که این امر حاکی از وجود چنین موشک هایی در قاره است

به گفته پوشکوف، در چنین شرایطی نمی توان به تضمین های داده شده اعتماد کرد، بلکه مسئله مهم برنامه های نظامی پنتاگون است و شبیه سازی حمله هسته ای به روسیه، راهنمای خوبی در این رابطه است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22754

به "ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: آمریکا به سمت بازی خطرناکی جهت گیری کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید