روان گردان ال.اس.دی چطور سیگنال های مغز را مختل می نماید؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پژوهشگران اخیراً با مطالعه اسکن مغزی چند فرد که داروی روانگردان ال.اس.دی مصرف نموده بودند، دریافتند که این دارو راستا اطلاعات در مغز را مختل می نماید.

روان گردان ال.اس.دی چطور سیگنال های مغز را مختل می نماید؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، پژوهشگران اخیراً با آنالیز اسکن مغزی چند فرد که داروی ال. اس. دی مصرف نموده بودند توانستند دریابند چگونه این دارو بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد.

اسکن مغزی افرادی که این دارو را مصرف نموده بودند، نشان داد که مواد شیمیایی موجود در این دارو بخشی از قشر مغز را با سیگنال هایی که به طور معمول فیلتر شده اند، فریب می دهد.

این دارو اجازه می دهد اطلاعات از تالاموس، به ناحیه ای به نام قشر کمربندی قدامی(posterior cingulate cortex) وارد شوند و از ورود جریان اطلاعات به قسمت دیگری که لوب گیجگاهی(temporal cortex) نام دارد، جلوگیری می نماید.

این اختلال در ارتباطات به حواس پرتی ، ایجاد توهم یا داشتن حس سعادت پس از مصرف منجر می گردد که دانشمندان آن را خودباختگی(ego dissolution) می نامند که در آن یک شخص احساس از هم پاشیدن خود را دارد.

خودباختگی یا از خود بیگانگی حالتی روانی است که ممکن است در یک نفر یا یک گروه به وجود بیاید. در این حالت فرد خود را بی ارزش می داند. در نتیجه ارزش ها و هنجارهای خود را هم بی اعتبار می شمارد. بنابراین سعی می نماید ارزش ها و هنجار فرد دیگری (یا گروه دیگر) را که از نظر او کامل و آرمانی هستند را بدون تفکر پذیرا باشد.

در این مطالعه، پژوهشگران 25 فرد سالم را مورد آنالیز و آزمایش قرار دادند تا تأثیر داروی ال. اس. دی را بر روی آنها آنالیز نمایند و در گروه دیگر آنها از روش پلاسیبو استفاده کردند.

پلاسیبو به معنی خوب خواهم شد به استفاده از روش های درمانی صوری و تلقینی گفته می گردد که می تواند با فریب بیمار، اثر مثبتی در روند بهبودی وی داشته باشد.

دانشمندان می خواستند یک فرضیه را که بیش از یک دهه قبل مطرح شده بود، آزمایش نمایند. این فرضیه ادعا می نماید که ال. اس. دی سبب اختلال در عملکرد بخش تالاموس می گردد.

پژوهشگران در آزمایش هایی که انجام دادند تا حدی به این نتیجه رسیدند اما هنوز هم معتقدند آزمایش های بیشتری برای اثبات این موضوع ضروری است.

اِل اِس دی (LSD) با نام شیمیایی اسید لایزرژیک دی اتیل آمید که با نام اسید نیز شناخته می گردد، معروف ترین دارو در دسته روان گردان ها است. این دارو به طور گسترده برای مصارف تفریحی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول ال .اس .دی بلعیده یا روی زبان نگه داشته می گردد. ال .اس .دی اولین بار در سال 1938 توسط یک شیمیدان سوئیسی / اکوادوری به نام آلبرت هافمن که به امید دست یافتن به دارویی جدید، انواع ترکیبات ارگوت را آزمایش می کرد، ساخته شد.

یافته های این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4196

به "روان گردان ال.اس.دی چطور سیگنال های مغز را مختل می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روان گردان ال.اس.دی چطور سیگنال های مغز را مختل می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید