رئیس جمهور تاجیکستان به مینسک سفر می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور تاجیکستان در آینده نزدیک و در یک سفر چند روزه به مینسک پایتخت بلاروس سفر می نماید.

رئیس جمهور تاجیکستان به مینسک سفر می نماید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، محمدشریف حقداد سفیر تاجیکستان در مینسک با الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس دیدار و گفت وگو کردند.

در جریان این ملاقات مسائل مربوط به همکاری های دو کشور، تعاملات در حوزه های فرهنگ، آموزش و پرورش، تجارت، صنایع و همچنین دورنمای برقراری و توسعه ارتباطات متقابل سودمند دوشنبه و مینسک مورد آنالیز نهاده شد.

دیپلمات تاجیک گفت: به لطف سران دو کشور روابط میان تاجیکستان و بلاروس بر پایه حسن اعتماد به سطح مشارکت استراتژیک رسیده و سفرهای متقابل سران دو کشور و دیدار آنها در نشست های بین المللی انگیزه جدیدی به روابط دو و چندجانبه میان دوشنبه و مینسک بخشیده است.

رئیس جمهور بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور تاجیکستان به مینسک گفت: طبق توافق انجام شده در آینده نزدیک این مقام ارشد تاجیک به این کشور سفر خواهد نمود.

رئیس جمهوری بلاروس اضافه نمود: انتظار می رود که رئیس جمهور تاجیکستان در سرانجام دومین بازی های اروپایی در مینسک به این کشور سفر کند.

بنا به گفته وی، در جریان این سفر مسائل مربوط به توسعه همکاری های دوجانبه، اجرای توافقات قبلی آنالیز می شوند.

وی با بیان این که در این راستا آنالیز مسائل مربوط به تعاملات دوجانبه، روند اجرایی توافقات اخیر بسیار مهم است، گفت: ما نقشه راهی داریم که باید به طور جدی مورد اجرا قرار گیرد و این امر هم به نفع شما و هم به نفع ما است.

در جریان این دیدار همچنین مسائل مربوط به توسعه همکاری های صنعتی از جمله کارخانه مونتاژ تراکتورهای بلاروس در منطقه حصار تاجیکستان آنالیز شد.

لوکاشینکو در بخش دیگری با نگرانی از کاهش مبادله تجاری با تاجیکستان گفت: دستگاه های دیپلماتیک و دولت های دو کشور باید در این زمینه کار و گردش اقتصادی میان میسنک و دوشنبه را افزایش دهند.

وی گفت: دو کشور باید با فراوری محصولات مشترک بطور فعال تر به بازارهای کشورهای سوم دست یابند.

انتهای پیغام/.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8352

به "رئیس جمهور تاجیکستان به مینسک سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تاجیکستان به مینسک سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید