دیدگاه اعضای کمیته فنی والیبال برای انتخاب سرمربی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، کمیته فنی انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال در نخستین نشست خود که روز شنبه 15 شهریورماه برگزار شد، مصوب کرد که از مربی تراز اول جهان برای هدایت تیم ایران در لیگ ملت ها 2021 و بازی های المپیک توکیو استفاده شود.

دیدگاه اعضای کمیته فنی والیبال برای انتخاب سرمربی

در دومین نشست این کمیته که روز چهارشنبه 19 شهریورماه برگزار گشت، رزومه ای از مربیان مطرح جهان که امکان همکاری با تیم ملی والیبال ایران و نظر موافق اعضای کمیته فنی برای هدایت تیم کشورمان را نیز داشتند، ارائه شد و سپس اعضای شرکت کننده نظرات خود را درباره مربیان مطرح شده بیان کردند و هر عضو کمیته فنی، سه تا چهار مربی را به عنوان اولویت انتخاب خود معرفی کرد.

در جمع بندی نهایی، پنج سرمربی به عنوان گزینه های اولیه برای آنالیز بیش تر انتخاب شدند و مقرر شد که فدراسیون از این گزینه ها برنامه بگیرد و در نهایت پس از آنالیز نهایی گزینه ها در جلسه بعدی کمیته فنی، سرمربی را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

سومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، از ساعت 10 امروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون آغاز شد و به مدت سه ساعت ادامه داشت. میلاد تقوی، ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، علی موذن، محمد وکیلی، جهانگیر سیدعباسی، جعفر هوتهم، محمود افشاردوست، بهنام محمودی، فرهاد شاهمیری، جمشید حمیدی و علی شاکری دیگر اعضای شرکت کننده در این نشست بودند.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست گزارشی از گفت وگو با پنج گزینه مدنظر کمیته برای هدایت تیم ملی ارائه کرد و گفت: دو گزینه به دلیل نوع قراردادشان با باشگاه، امکان فعالیت در تیم دیگری و همکاری با فدراسیون والیبال ایران را نداشتند.

داورزنی شرح داد: از سه گزینه دیگر برنامه خواستیم که دو نفر برنامه های خود را ارائه کردند، اما گزینه سوم برنامه نداد و در پیامی از مخالفت باشگاه خود خبر داد و از ادامه مذاکرات انصراف داد.

وی با یادآوری اینکه هنوز با هیچ مربی به توافق نرسیدیم و کمیته فنی باید این فرد را انتخاب کند، گفت: با هر گزینه ای که از سوی کمیته فنی انتخاب شود، مذاکرات ادامه خواهد یافت و قرارداد به گونه ای تنظیم می شود که نتیجه عملکرد تیم ایران در بازی های المپیک توکیو در آن لحاظ شود.

در ادامه این نشست، برنامه های دو گزینه هدایت تیم ملی تشریح شد و اعضای کمیته فنی دیدگاه های خود را درباره این برنامه ها اعلام کردند که اهم آن به قرار زیر است:

* هر دو مربی، باتجربه و کاربلد هستند. آنالیز عملکرد تیم ایران در چند سال اخیر، از نکات مهم برنامه ولادیمیر آلکنو است.

* برنامه هر دو مربی نشان داد که شناخت خوبی از والیبال ایران دارند و پیشنهادات خوبی برای افزایش سطح فنی تیم ملی کشورمان ارائه کردند.

* دو گزینه انگیزه زیادی برای حضور در المپیک به همراه تیم ملی کشورمان دارند و به نظر نمی رسد که مباحث مالی برای همکاری با والیبال ایران اهمیت زیادی برای این دو مربی داشته باشد.

* بازیکنان ایران در جهان شناخته شده هستند و سرمربی تیم ملی شناخت کافی از آنان خواهد داشت؛ بنابراین حضور سرمربی زودتر از فروردین ماه سال آینده در کشورمان، تاثیر زیادی در شناخت او از ملی پوشان نخواهد داشت.

* کمیته فنی برای کمک و نظارت به سرمربی جدید از سوی فدراسیون تشکیل شود. این کمیته وظیفه نظارت دارد و در امور فنی دخالتی نخواهد داشت.

* در 50 سال اخیر، سرمربیان زیادی برای هدایت تیم ملی به کشورمان آمده اند، اما تا کنون هیچ کمیته مشورتی و فنی برای تایید آنان در فدراسیون تشکیل نشده است. امسال این کار انجام شده و خرد جمعی در انتخاب سرمربی مدنظر قرار گرفته است.

در انتها جلسه، اعضای کمیته فنی و اتاق فکر انتخاب سرمربی با اکثریت آرا برنامه های ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی را برای هدایت تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت های سال 2021 و بازی های المپیک توکیو تایید کرد.

بر این اساس مقرر شد فدراسیون والیبال مذاکرات با این سرمربیان را برای توافق نهایی ادامه دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43560

به "دیدگاه اعضای کمیته فنی والیبال برای انتخاب سرمربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه اعضای کمیته فنی والیبال برای انتخاب سرمربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید