دولت وفاق ملی لیبی: به پیروزی عظیم نزدیک شده ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دولت وفاق ملی لیبی به دنبال سیطره نیروهای آن بر پایگاه هوایی الوطیه در غرب این کشور، تأکید کرد که به پیروزی عظیم نزدیک شده اند.

دولت وفاق ملی لیبی: به پیروزی عظیم نزدیک شده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه(دیروز) آزادسازی پایگاه نظامی الوطیه از اشغال شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را خاطرنشان کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، السراج در بیانیه ای پس از سیطره نیروهایش بر پایگاه الوطیه خاطرنشان کرد که با کمال افتخار آزادسازی پایگاه الوطیه از اشغال شبه نظامیان جنایتکار را اعلام می کنم... پیروزی امروز سرانجام نبرد نیست بلکه ما را بیش از پیش به پیروزی عظیم برای آزادسازی تمامی شهرها و مناطق و نابودی نهایی پروژه سلطه و استبداد نزدیک می نماید.

نیروهای دولت وفاق ملی اعلام نموده اند که سلطه بر این پایگاه به آزادسازی جنوب طرابلس و ترهونه از اشغال نیروهای حفتر یاری خواهد نمود.

این نیروها همچنین گفتند که پیروز شده اند سامانه دفاع هوایی روسی در این پایگاه را مصادره نمایند و به محض تأمین امنیت مناطق اطراف پایگاه، فعالیت های آن را ازسر می گیرند.

روز دوشنبه(دیروز)، عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی به نقل از سرتیپ اسامه جویلی فرمانده اتاق عملیات مشترک خاطرنشان کرد که نیروهای آن ها کنترل پایگاه الوطیه را به دست گرفتند.

یک فرمانده میدانی نیروهای دولت وفاق ملی نیز گزارش کرد که نیروهای آن ها صبح روز دوشنبه پس از حمله گسترده هوایی، وارد پایگاه الوطیه شدند.

به گفته این منبع نیروهای حفتر پس از حمله زمینی نیروهای دولت وفاق ملی با استفاده از سلاح سنگین و متوسط، این پایگاه را ترک کردند.

پایگاه هوایی الوطیه که در گذشته به پایگاه عقبه بن نافع معروف بود در فاصله 160 کیلومتری جنوب غربی طرابلس در نزدیکی دو منطقه الجمیل و العسه در غرب لیبی واقع شده است.

این پایگاه یکی از عظیم ترین پایگاه های هوایی لیبی است که حاوی انبارهای سلاح، ایستگاه سوخت، باند فرود هواپیماهای جنگی و شهرک مسکونی است.

پهپادهای اماراتی مورد استفاده نیروهای حفتر از این پایگاه برای حمله به نقاط مختلف طرابلس به پرواز درمی آمدند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

م

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32392

به "دولت وفاق ملی لیبی: به پیروزی عظیم نزدیک شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی: به پیروزی عظیم نزدیک شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید