دولت در تعامل با بخش خصوصی بسترهای حقوقی جهش تولید را فراهم می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون حقوقی رئیس جمهوری بر این باور است که جهش تولید در گروی تهیه و تدوین بسترهای حقوقی لازم است.

دولت در تعامل با بخش خصوصی بسترهای حقوقی جهش تولید را فراهم می کند

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اقدامات این معاونت را در خصوص مهم ترین اقدامات انجام شده برای حمایت و تسهیل فضای کسب وکار تشریح کرد.

جنیدی گفت: جهش تولید فقط این نیست که به لحاظ سخت افزاری اقدامی در یک کارخانه صورت گیرد، بلکه جهش تولید برای تحقق نیازمند بستر حقوقی های لازم است.

او در همین ارتباط درباره مهم ترین اقدام معاونت حقوقی رئیس جمهوری افزود: اقدامات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از یک سو به کنترل و نظارت بر مصوبات دولت اختصاص دارد تا مغایرتی با امنیت بازار و فعالیت های بخش خصوصی نداشته باشد. از سوی دیگر در تلاشیم تا با پیگیری تصویب برخی قوانین در مجلس، فضای کسب وکار را بهبود بخشیم.

جنیدی در همین ارتباط از لایحه شفافیت و لایحه مدیریت تعارض منافع نام برد که در صورت تصویب در مجلس می تواند بسترهای حقوقی لازم را برای جهش تولید فراهم کند.

جنیدی درباره آخرین شرایط اصلاح لایحه تجارت گفت: بخشهایی از این قانون در شورای نگهبان و بخش هایی هم در مجلس در حال بررسی است که تلاش کردیم تا پیگیر حل آنها باشیم؛ چراکه قانون تجارت فعلی به هیچ وجه مناسب فضای اقتصادی نیست و این لایحه در بخش قراردادها با مشکلاتی روبرو است که باید اصلاح شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین خبر داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که امسال در دستور کار معاونت حقوقی ریاست جمهوری واقع شده است و مدنظر داریم تا به صورت لایحه یا مجموعه ای از قوانین تنظیم شود، استخراج موانع قانونی تولید و تسهیل آن است که حتماً برای نظرخواهی از فعالان اقتصادی، نسخه ای از آن به اتاق ایران ارسال خواهد شد.

جنیدی در همین ارتباط تاکید داشت که دولت همیشه در تعامل با بخش خصوصی فعالیت خواهد داشت و تا زمانی که نظر صاحبان کار پرسیده نشود، کاری هم انجام نخواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری همچنین از انجام برخی اقدامات برای موثر کردن قوانین و مقررات برای بنگاه های کوچک و متوسط خبر داد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34618

به "دولت در تعامل با بخش خصوصی بسترهای حقوقی جهش تولید را فراهم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در تعامل با بخش خصوصی بسترهای حقوقی جهش تولید را فراهم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید