دولت برای جبران کسری بودجه بدون پشتوانه پول چاپ نمی کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، امیدعلی پارسا امروز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، گفت: سند توسعه شهرستان کرمانشاه یک نیازنامه است نه برنامه و تا نیازنامه تبدیل به برنامه نشود قابل رصد و پاسخگویی نیست.

دولت برای جبران کسری بودجه بدون پشتوانه پول چاپ نمی کند

رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد: سهم اعتبارات استان در بحث رشد مالی حدود 8 درصد و سهم منابع ملی 23 درصد است اما باید 70 درصد سهم را به وسیله وارد کردن بخش غیردولتی تامین کنید.

پارسا با بیان اینکه وضعیت بودجه کشور مناسب نیست، گفت: دولت بادو بیماری مهلک تورم و رکود روبرو بود و توانست تورم را مهار و تک رقمی نماید و به دنبال دوای رکود هستیم.

وی برطرف مشکل بیکاری و رونق را برنامه دولت دانست و گفت: هر دولتی حتی آمریکا با کسری بودجه روبرو است و برای جبران این کسری یا باید به دنبال کسب درآمدهای جدید باشیم یا کنترل و صرفه جویی در هزینه ها، استقراض داخلی و خارجی، فروش اموال و سرمایه و صدور چک بی محل که البته مشکل را کوتاه مدت به تعویق می اندازد.

پارسا تاکید نمود: دولت بدون پشتوانه پول چاپ نمی نماید و چاپ پول مازاد بر ظرفیت اقتصاد کشور انجام نمی دهد زیرا این چاپ پول همچون کشیدن چک بی محل است.

وی اضافه نمود: اگر قرار است مشکل بیکاری استان کرمانشاه برطرف گردد باید رشد مالی 2 رقمی داشته باشید و به دنبال جذب سرمایه گذاران مختلف بود و به اتمام پروژه های نیمه تمام یاری کرد.

پارسا در ادامه با اشاره به سرشماری 95 گفت: کشور از یک نظام آماری سنتی خوداظهاری می خواهد به سمت نظام آماری ثبتی مبنا حرکت کند و از سرشماری سنتی به سمت سرشماری اینترنتی رفتیم که در مرحله اول در کشور توفیق بی نظیر در جهان داشتیم.

وی با اشاره به مشارکت 46 درصدی ایرانیان در سرشماری اینترنی نفوس و مسکن گفت: در استرالیا 9 درصد، در کانادا 18 درصد و در ژاپن 37 درصد مردم در مرحله اول در سرشماری ایمنترنی مشارکت داشتند که مشارکت ایران از همه این کشورها بیشتر است.

پارسا اعلام کرد: هدفگذاری ما برای استان کرمانشاه در مرحله اول سرشماری سرشماری اینترنتی 15 درصد بود اما مردم این استان مشارکت 31.5 درصدی داشتند.

وی اضافه نمود: یکی از مسائل ما در سرشماری بحث غایب بودن خانواارهاست به طوریکه مامور سرشماری به درب منازل مراجعه می نماید اما کسی در منزل نیست این غیبت باید بسیار پایین و زیر یک درصد باشد اما 7 درصد از مردم ما به هنگام مراجعه مامور سرشماری حضور نداشتند و در استان کرمانشاه 8 درصد مردم غایب بودند.

پارسا تاکید نمود: خواسته من از همه ملت ایران این است که با ماموران سرشماری همکاری نمایند زیرا سرشماری تکلیف قانونی، شرعی، عقلی و ملی است و بر اساس ماده 7 قانون باید خانواده ها به سوالات مامور سرشماری پاسخ دهند.

رئیس مرکز آمار و ستاد سرشماری نفوس و مسکن ایران اعلام کرد: در سرشماری حتی یک خانوار هم نباید از قلم بیفتد و ماموران سرشماری نیز تا ساعت 21 شب هم مراجعه می نمایند.

وی گفت: اطلاعات فردی محرمانه است و حتی به سیستم قضایی نیز داده نمی گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15922

به "دولت برای جبران کسری بودجه بدون پشتوانه پول چاپ نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای جبران کسری بودجه بدون پشتوانه پول چاپ نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید