خبرنگاران کشتی 20 هزارتنی حامل خاک فسفات در بندربوشهر پهلو گرفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بوشهر-خبرنگاران- نخستین کشتی حامل 20 هزار تن خاک فسفات به عنوان یکی از عناصر کود کشاورزی روز پنج شنبه در بندر بوشهر پهلو گرفت.

خبرنگاران کشتی 20 هزارتنی حامل خاک فسفات در بندربوشهر پهلو گرفت

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در نشست هماهنگی ورود این محموله به منطقه ویژه مالی 2 بوشهر گفت: خاک فسفات یک عنصر تشکیل دهنده در فراوری کود کشاورزی است که نقش بسزایی در تقویت بخش کشاورزی کشور دارد.

بهروز قره بیگی بااشاره به اینکه این محموله از کشور سوریه وارد شده است اضافه نمود: باتوجه به اهمیت فوق العاده موضوع، گمرک با آمادگی کامل و بهره گیری از بالاترین توان خود، آماده ارائه خدمت و تخلیه سریع این کشتی است.

وی همچنین ایجاد و توسعه زیر ساخت های بندری لازم برای تسهیل و تسریع در فرایند تخلیه کالا و همکاری بیش از پیش سازمان های مربوط را برای پیشبرد اهداف کلان تجاری استان خواهان شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر نیز گفت: استان بوشهر در کنار واردات این کالا قابلیت فراوری و صادرات این محصول به خارج از کشور را دارد.

سعید زرین فر با بیان اینکه واردات خاک فسفات برای بخش کشاورزی کشور حیاتی است، اضافه نمود: با هماهنگی اجرا شده این خاک بعد از ورود به عنوان مواد اولیه مورد استفاده صنایع فراوریی در منطقه ویژه مالی 2 بوشهر ذخیره خواهد شد.

وی با تاکید بر هماهنگی گمرک و بندر برای تخلیه این کشتی اعلام کرد: انتظار داریم تخلیه این کشتی بدون معطلی و در کمترین بازه زمانی انجام گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34215

به "خبرنگاران کشتی 20 هزارتنی حامل خاک فسفات در بندربوشهر پهلو گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشتی 20 هزارتنی حامل خاک فسفات در بندربوشهر پهلو گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید