خبرنگاران نماینده اسبق مجلس : نگاههای سنتی مانع عظیم پیش روی فراوری است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بجنورد- خبرنگاران- نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نگاههای سنتی حاکم بر مدیریت کشور را مهمترین مانع فراوری اعلام کرد.

خبرنگاران نماینده اسبق مجلس : نگاههای سنتی مانع عظیم پیش روی فراوری است

موسی الرضا ثروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت : مجلس شورای اسلامی در دوره های مختلف با انجام بعضی اصلاحات در قوانین و سیاست های اصل 44 زمینه قانونی حمایت از فراوری را فراهم کرد و ما احتیاج به تدوین و تصویب قانون جدید نداریم و این خود یک گام عظیم رو به جلو است.

وی اضافه نمود : آنچه که این روزها مانع عظیم برای جهش در حوزه فراوری در کشور محسوب می گردد؛ ناشی از نگاههای سنتی حاکم بر مدیریت فراوری اعم از بخش خصوصی و دولتی است که باید با میدان دهی به جوانان نسبت به حذف نگاههای سنتی و جایگزین کردن نگاه مدرن جهش را در حوزه فراوری ایجاد کرد.

عضو اسبق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از این نگاههای سنتی حاکم بر مدیریت فراوری در بخش خصوصی و حتی دولتی را عدم بهره گیری از تکنولوژی و دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فراوری و بازاریابی دانست و اظهار داشت : حوزه اقتصادی در کشور چه در بخش فراوری و توزیع از چابکی لازم متناسب با تکنولوژی روز جهان برخوردار نیست و این خود یکی از موانع عظیم و سد راه فراوری کشور محسوب می گردد که با میدان دادن به جوانان و بهره گیری از فناوری نوین و روز جهانی می توان این چابکی را ایجاد کرد.

سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

بالا بودن ریسک سرمایه گذاری

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در کشور را یکی دیگر از موانع پیشروی فراوری اعلام کرد و اظهارداشت : در شرایط فعلی به دلیل نوسان قیمتی اعم از ارزی و غیره در سطح کشور ریسک سرمایه گذاری در حوزه های فراوری را افزایش یافت و بعضی کمبود نقدینگی در حوزه فراوری نیز ناشی از نوسان قیمتی از جمله ارز نشات می گیرد.

ثروتی اظهار داشت : سرمایه گذاران بخش خصوصی در چنین شرایطی ترجیح می دهد، منابع و سرمایه خود را به حوزه های ببرند که از ریسک پایینی برخوردار باشد و در سال حمایت از فراوری باید دولتها با کاهش ریسک سرمایه گذاری و ارایه طرح های تشویقی این سرمایه ها را به سمت فراوری بکشانند.

انسجام قوای سه گانه

عضو اسبق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انسجام قوای سه گانه را از دیگر راهکارها برای حمایت از فراوری و برطرف موانع دانست و اظهارداشت : قوای سه گانه باید به فراخور وظایفی که قانون اساسی برای آنها مشخص کرد، از بخش فراوری حمایت نمایند.

ثروتی افزایش سطح نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی را یکی از وظایف اصلی قوای سه گانه دانست و اضافه نمود : مجلس شورای اسلامی با قانون گذاری دقیق، دولت در اجرا و قوه قضایی در حوزه نظارتی می توانند بر نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه فراوری نظارت داشته باشند.

وی اضافه نمود : امروز بخش زیادی از موانع در بخش فراوری مربوط به کمبود نقدینگی است و بخش زیادی از این نقدینگی نیز در اختیار بانک ها واقع شده است که شاید به دلیل نبود نظارت به حوزه هایغیز فراوری سرازیر گردد و خود باعث بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور گردد.

وی اظهار داشت : این در حالیست که قوای سه گانه می بایست مطابق با وظایف خود با افزایش سطح نظارت ها به گونه ای عمل نمایند که سرمایه ها و منابع اقتصادی بانک ها به سمت فراوری گسترش یاید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیغام نوروزی سال 1400 امسال به عنوان سال حمایت از فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55705

به "خبرنگاران نماینده اسبق مجلس : نگاههای سنتی مانع عظیم پیش روی فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده اسبق مجلس : نگاههای سنتی مانع عظیم پیش روی فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید