خبرنگاران مسابقه بین المللی برنامه نویسی مجازی برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران-خبرنگاران- برگزاری بیستمین دوره مسابقه بین المللی برنامه نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفتم آذرماه به صورت مجازی و امضای تفاهم نامه برای توسعه حوزه هوشمندسازی از جمله برنامه مهم این دانشگاه است.

خبرنگاران مسابقه بین المللی برنامه نویسی مجازی برگزار می گردد

بیستمین دوره مسابقه بین المللی برنامه نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت مجازی توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه و با حمایت شرکت تپسل برگزار می گردد.

این مسابقه یکی از معتبرترین مسابقات دانشگاهی در حوزه برنامه نویسی و تفکر الگوریتمی است که هر ساله توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در راستای آمادگی و انتخاب تیم های برتر برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می گردد.

ارتقای سطح علمی و مهارتی دانشجویان در زمینه الگوریتم و برنامه نویسی، تقویت روحیه همکاری تیمی در بین دانشجویان، پرورش خلاقیت و نوآوری در فراوری برنامه های نرم افزاری جدید، تقویت عملکرد و توانایی دانشجویان برای حل مسائل در زمان محدود، ایجاد آمادگی و مهارت سنجی دانشجویان برای ورود به بازار کار و تقویت ارتباط بین بخش صنعت و خدمات حوزه فناوری اطلاعات با دانشگاه از اهداف این مسابقه است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امسال برای نخستین بار بخش دانش آموزی نیز به این مسابقه اضافه کرده شده است که این تیم ها در بخشی جدا با یکدیگر مسابقه می دهند و از بین آن ها تیم های برتر انتخاب می شوند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقه می توانند به نشانی اینترنتی icpc.aut.ac.ir مراجعه نمایند.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی همه ساله به عنوان یکی از مهم ترین و معتبرترین مسابقات برنامه نویسی در سطح جهان برگزار می گردد. این مسابقات تا سال 2018 از سوی انجمن ماشین های محاسب و با پشتیبانی شرکت های بزرگی چون IBM برگزار می شد.

دانشگاه های ایتمو، دولتی مسکو و سن پترزبورگ (هر سه از روسیه) در سال های اخیر جزء برترین دانشگاه های جهان در مسابقات برنامه نویسی بودند.

در ایران نیز سالانه بیش از 200 نفر برنامه نویس از دانشگاه های مختلف ایران در این مسابقه شرکت می نمایند. بر همین اساس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف مسابقات اصلی ICPC و برای انتخاب برترین تیم های دانشگاه از سال 1380 سالانه یک مسابقه کشوری رسمی برای اعزام به مسابقات غرب آسیا برگزار می نماید.

این مسابقات در سال های اخیر مورد استقبال تیم های زیادی از دانشگاه های سراسر کشور به خصوص دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی قرار گرفته است.

توسعه حوزه هوشمندسازی در ایران اولویت دانشگاه امیرکبیر

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیرکببیر و کارگزاری مبین سرمایه و شرکت داده پردازی سرمایه هوشمند گرادیان به امضا رسید.

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه صنعتی و کارگزاری مبین سرمایه و شرکت داده پردازی سرمایه هوشمند گرادیان گفت : در راستا توسعه علوم و فناوری های هوشمند سازی و دیجیتال سازی، دانشکده مهندسی کامپیوتر نقش فعال و موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوشمند سازی فعال است و در این ارتباط در توسعه مراکز نوآوری مختلف پیشتاز است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در جهان رشته کامپیوتر جزو جذاب ترین رشته ها است و درحال حاضر بیشترین شغل ها و پر درآمدترین ها در این حوزه هستند بنابراین باید در این حوزه به نحوی برنامه ریزی کنیم تا از کلان روندهای پیشرفت بین المللی عقب نباشیم.

حسینی تودشکی تاکید نمود: دانشجویان ما استعداد و پتانسیل آن را دارند که نگاه شرکت شما را از بورس داخلی به بورس بین المللی تغییر دهند.

وی عنوان نمود: براساس این تفاهم نامه علاوه بر طراحی نرم افزارها می توان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه درحال تکمیل است و مراحل ساخت آن تا انتها امسال به اتمام می رسد.

حسینی تودشکی گفت: تا انتها امسال پیش بینی می گردد که تعداد مراکز نوآوری تخصصی این دانشگاه به 8 مرکز افزایش یابد و تا به امروز 4 مرکز نوآوری افتتاح شده است.

حمیدرضا زرندی رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر هم گفت: شرکت شرکت داده پردازی سرمایه هوشمند گرادیان از گذشته با دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه همکاری هایی داشته اند که از جمله آن می توان به فعالیت در مسابقات هوش مصنوعی اشاره نمود.

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه محورهای مختلف پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه است که اجرای فرصت مطالعاتی، برگزاری مسابقات و توسعه فناوری بخشی از این محورها بشمار می رود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45031

به "خبرنگاران مسابقه بین المللی برنامه نویسی مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسابقه بین المللی برنامه نویسی مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید